Оперативната печалба на немския автомобилен гигант "Фолксваген" (Volkswagen) нарасна с цели 134% през последното тримесечие на 2020 г. спрямо същия период на 2019г. до 7,98 млрд. евро спрямо 3,42 млрд. евро през същото тримесечие на 2019 г., докато печалбата преди облагане с данъци нарасна до 9,41 млрд. евро от 3,72 млрд. евро година по-рано.
В същото време приходите на автомобилния конгломерат се увеличиха с 2,1% до 67,4 млрд. евро спрямо последното тримесечие на 2019 г.
Продажбите на автомобили обаче се свиха в края на 2020 г. с 4,3% до 2,85 млн. броя спрямо година по-рано, доставките се свиха с 5,7% до 2,8 милиона, а производството на автомобили отбеляза спад с 2% до 2,8 млн. броя.
За цялата 2020 г. приходите на "Фолксваген" се свиха с 11,8% до 222,9 млрд. евро, докато оперативната печалба достигна 10,6 млрд. евро, а потребителските доставки се понижиха с 15,2% до 9,3 млн. броя спрямо 2019 г., като по-слабите резултати се дължат почти изцяло на коронавирусната пандемия.
"Volkswagen Group отново доказа своята стабилност през 2020 г., въпреки продължаващите предизвикателства, породени от пандемията Covid-19. Оперативната ни печалба от над 10 милиарда евро значително надмина очакванията по време на пика на пандемията през пролетта на 2020 г.", заяви финансовият директор на компанията Франк Уитър.
Компанията потвърди финансовите си перспективи за настоящата година, очаквайки бизнесът да се възстанови значително в сравнение с 2020 г., когато пандемията от коронавирус удари автомобилния производител и целия автомобилен пазар в света.
През февруари Volkswagen обяви, че през 2021 г. има за цел забележимо увеличаване на доставките и значителен ръст на продажбите на годишна база. Освен това компанията се стреми да достигне по-високия край на диапазона на оперативната възвръщаемост на продажбите между 5,0% и 6,5%.
Във вторник германският производител на автомобили заяви, че планира целеви коридор между 7% и 8% за оперативната си възвръщаемост от продажбите за следващите години.
Очаква се фиксираните разходи - с изключение на научноизследователската и развойна дейност - да бъдат намалени спрямо нивата от 2020 г. с около 2 милиарда евро до 2023 г., се казва още в прессъобщението на "Фолксваген".
Ден по-рано стана ясно, че "Фолксваген" планира да осигури доставките на акумулаторни батерии и да разшири инфраструктурата за зареждане на електрически превозни средства в Европа, като по този начин се стреми да ускори усилията за изпреварване на американската компания "Тесла" (Tesla) и за поевтиняване на така наречената електрическа мобилност.