Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

ООН: Делът на онлайн продажбите на дребно нарасна до 19% през 2020 г. заради Covid ограниченията

Снимка: архив

Онлайн продажбите представляваха близо една пета от общия оборот на дребно през миналата година, тъй като ограничителните мерки и локдауните по света, целящи да ограничат разпространението на коронавирусната пандемия, допринесоха за истински бум в електронната търговия, показа проучване на ООН, публикувано в понеделник и цитирано от Ройтерс.

Онлайн продажбите представляваха 19% от общите продажби на дребно през 2020 г. в сравнение с дяла от 16% година по-рано, според оценки на Конференцията по търговия и развитие  на ООН (UNCTAD), базирани на национални статистически служби в големите икономики.

Южна Корея отчете най-висок дял от 25,9%, в сравнение с 20,8% година по-рано. Китай пък имаше 24,9% дял при онлайн продажбите на дребно, Великобритания - 23,3%, а САЩ - 14 на сто.

Според последните налични прогнози продажбите чрез електронна търговия в световен мащаб са се увеличили с 4% до 26,7 трилиона долара през 2019 г., съобщи още UNCTAD. Това включва продажби между отделните бизнеси (B2B) и бизнес към потребител и се равняваше на 30% от глобалната икономическа продукция през същата година.

Пандемията доведе до смесено поведение на електронната търговия между отделните компании през 2020 г., се посочва в доклада.

Данните за 13-те най-големи фирми (платформи) за електронна търговия, 11 от които са от Китай и САЩ, също така показват забележим обрат при представянето на онлайн платформите, предлагащи услуги като осъществяване на превози и пътувания, при които се наблюдава рязък спад в брутния обем на стоките.

"Например Expedia (американска компания за онлайн пазаруване на пътувания за потребителски и малки бизнес пътувания) падна от 5-о място в класацията за 2019 г. на 11-то място през 2020 г., Booking Holdings от 6-о на 12-то място и Airbnb, която емитира акции на борсата през 2020 г., от 11-то на 13-то“, се посочва в доклада.

В същото време китайската Alibaba остана на върха в класацията за брутния обем на стоките, следвана от американския технологичен гигант Amazon.

Въпреки спада при компаниите за услуги, общият обем на стоки за 13-те най-големи компании за електронна търговия се е увеличил с 20,5% до 2,9 трилиона долара през 2020 г., надвишавайки растеж със 17,9% през 2019 г.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна