Възстановяването на въздушния трафик в Европа достигна нов важен праг, тъй като хората отново започнаха да летят заради лятната ваканция.
Изключвайки краткото нарастване около Коледа, сега въздушният трафик на стария континент вече е най-големия в сравнение с нивата от преди коронавирусната пандемия в сила от март миналата година, когато въведените заради Covid-19 локдауни започнаха да оказват силно негативно влияние върху пътническите услуги.
Според данни на Евроконтрол, цитирани от Блумбърг, за 24-тата седмица на настоящата година до неделя (20-и юни) въздушният трафик на седемдневна осреднена база вече е достигнал малко над 50% от нивата през същата 24 седмица на 2019 година.
Съживяването предлага известна надежда на авиокомпаниите в Европа, но също така и на петролните рафинерии, които също преживяха колапс в търсенето на авиационно гориво в началото на пандемията преди година. Силният срив по това време във въздушния транспорт накара рафинериите да пренасочат производството на обикновено реактивно гориво към други петролни продукти като дизел и нафта.
През април 2021 г. консумацията на реактивно гориво и керосин в европейските страни членки на ОИСР е била 690 хиляди барела на ден, според Международната енергийна агенция (IEA), като това представляваше увеличение от 74% в сравнение с година по-рано.
Докато възстановяването на транспортирането на хора и стоки набира скорост, все още предстои да се извърви дълъг път. Дори при най-оптимистичния сценарий на Евроконтрол въздушният трафик на континента ще достигне едва 79% от нивата от 2019 г. до края на тази година.
Европейски въздушен трафик на седмична осреднена база