Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

С финасиране по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура”

Модернизират тяговите подстанции по ж.п. линията "Пловдив - Бургас"

Обновени са 5 подстанции, предстои модернизация на съоръжението в Чирпан

| обновено на 21.07.21 в 19:43
Снимка: НКЖИ

Модернизацията на железопътната инфраструктура между Пловдив и Бургас има за цел постигане на по-бързи пътувания за пътниците и по-добри връзки със съседните държави. Линията е с дължина 292 км, от които 139 км – единична и 153 км – двойна линия. Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 – 160 км/ч. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“ на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), който свързва Централна Европа със Средиземноморието на юг и с маршрутите на север до Германия. 

Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа се осигурява от тягови подстанции, които се обновяват по проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020".

Има сключен договор и е готов техническия проект за модернизация на тяговата подстанция в гара Чирпан. Очаква се разрешение за строеж, за да започнат и конкретните дейности. По тази приоритетната за страната ни жп линия има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани – това са Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас, съобщи инж. Иван Бакалски, ръководител на проекта.

Тяговите подстанции това са съоръженията, които подават електрозахранване за влаковете по контактната мрежа. Те осигуряват преобразуване напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Те са разположени на разстояние от 35 – 40 км една от друга.“

Обновяването на подстанции се налага, за да може да се осигури движението на влаковете и за това са обновени мощностите на тяговите трансформатори. Изгражда се и система за управление на тези подстанции от диспечерския център в Пловдив. В тях няма персонал, те са напълно автоматизирани.

„За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние. Чрез модернизацията постигаме  сигурност на захранването , по – голяма мощност и дигитализация при управлението“, коментира още инж. Бакалски.

С успешното изпълнение на проекта за модернизация на тяговите подстанции по жп линия та Пловдив – Бургас се постига надеждност за повече от 30 години общ  жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

повече може да чуете в звуковия файл:


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна