Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Глобалната автомобилна индустрия постигна рекордни печалби през първото полугодие

Работници, носещи защитни маски и ръкавици, на производствената линия на спортните автомобили Taycan на Porsche в Щутгарт, Германия, май 2020 г.
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Глобалната автомобилна индустрия постигна рекордни печалби през първата половина на 2021 г., показват резултати от проучване, публикувано във вторник от консултантската фирма "Ърнст и Янг" (Ernst & Young, EY) и цитирано от "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (FAZ).

Според проучването на EY, 16-те най-големи автомобилни производители в света са постигнали оперативна печалба на обща стойност 71,5 млрд. евро, като сред тях компанията BMW е имала най-голяма възвръщаемост от реализираните продажби.

През същото полугодие на 2020 г. автомобилните компаниите са имали обща загуба от 4,1 млрд. евро. По това време, с началото на коронавирусната криза имаше срив на глобалните вериги на доставки.


Продажбите на повечето автомобилни производители обаче продължават да бъдат по-ниски от преди началото на коронавирусната пандемия, посочва още проучването на Ernst & Young.

Повечето компании отчитат през първите шест месеца на тази година значителни оперативни печалби, въпреки че световните продажби на автомобили и продажбите на компании са средно все още под нивата от преди коронавирусната пандемия. През първата половина на 2021 г. бяха продадени само 33,5 милиона превозни средства, което е с 11% по-малко в сравнение с първата половина на 2019 г. (годината преди Covid-19). Приходите на 16-те най-големи автомобилни компании също бяха с около 2 процента под тяхната стойност от първото полугодие на 2019, достигайки 809 милиарда евро.

Експертът на "Ърнст и Янг" Петер Фюс каза, че компаниите са се възползвали главно от мерките за строги икономии, въведени по време на Covid кризата, както и от тенденцията към скъпи и големи автомобилни модели. В допълнение, настоящият глобален недостиг на чипове с голямо търсене на автомобили създаде благоприятна ценова среда.

"Недостигът на електронни чипове означава, че автомобилните компании се концентрираха върху превозни средства с висок марж на печалба и са по-малко зависими от предоставянето на големи отстъпки за стимулиране на бизнеса. В момента търсенето е по-голямо от предлагането, като автомобилната индустрия знае как да се възползва от тази ситуация", коментира още той.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна