Камен Михайлов подаде оставка от поста президент на Автомобилната федерация на България (АФБ) във връзка с кризата в родния спорт през последните месеци, наложената забрана за начало на новия сезон и не на последно място - позицията на спортния министър Радостин Василев от понеделник, 7 март.
Проблемите за АФБ назряха още през миналата година, когато служебният министър на спорта Андрей Кузманов издаде забрана на АФБ за провеждане на спортни състезания и събития за срок от шест месеца. Наскоро пък неговият наследник Радостин Василев разпореди проверка на АФБ и изиска документи, които федерацията "не е представила нито в указания срок, нито към настоящия момент" (7 март, понеделник). В същия ден министър Василев написа във Фейсбук, че смята поведението на Михайлов за основната причина за проблемите с професионалното практикуване на автомобилизъм в България.
"Считам поведението на Камен Михайлов като основна причина за невъзможност за бързо решаване на проблема с практикуването на автомобилния спорт в България и категорично заявявам, че това лице не се ползва с доверието ми, нито с доверието на цялото ръководство на министерството", написа министър Василев.
Така се стигна и до днешната пресконференция, на която Камен Михайлов присъства виртуално, тъй като е под карантина заради заболяване от коронавирус. Той заяви, че публикуваните на уебсайта на ММС документи "внушават неистини и потвърждават съмненията за тенденциозното отношение на министър Василев към АФБ". Михайлов добавя, че поради тази причина "подава оставка в името на автомобилния спорт" и че "държи на мъжката си дума".
На пресконференцията присъстваха част от ръководителите на АФБ и действащи автомобилни пилоти, които защитиха позицията на федерацията в деликатната ситуация. Генералният секретар Калоян Станчев каза, че не е толкова изненадан от оставката на Михайлов.
"И съм изненадан, и не съм. Не съм изненадан, защото той това нещо го декларираше от известно време, защото му идва в повече и защото милее за спорта. Знам, че има много настроения срещу него, но също така знам, че когато трябва да се спасява сезон като през последните две години, г-н Михайлов беше на първа линия със своите колеги", заяви Станчев.
"Министър Василев няма доверие към г-н Михайлов, но от една среща за половин час изгражда ли се доверие? Ще повторя мнението на г-н Михайлов, че всички съдебни битки с БФАС са спечелени на първа, втора, трета инстанция. Моите битки също са спечелени. Реално погледнато БФАС има 7-8 загубени дела, но въпреки всичко, те намират някакви политически ходове, с които да влияят на предишния министър. Силно се надявам г-н Василев да не е вникнал в нещата и да е повлиян от неговите съветници. Никой не търси конфликт, г-н министър. Хората са инвестирали немалко пари, немалко време и немалко нерви. Разберете правилно, всеки ще си защитава позицията. Неколкократни са писмата към ФИА кой управлява спорта в международен аспект. Казусът там е изчистен. Инвестиции освен отборите, освен пилотите, прави и федерацията. Само за последната година сме инвестирали над 126 хиляди лева в материална база. Отделно от това са финансирани състезания, за да завършим сезоните".
Тодор Христов, част от организаторите на офроуд шампионата, добави, че според него "репресията" към АФБ се извършва с цел връщане на лиценза на БФАС: "След вчерашното изявление в мен остава впечатление, че г-н Василев адвокатства за федерацията с отнет лиценз, която е обжалвала и на всички инстанции е загубила делата за отнетия лиценз. Федерацията, която обжалва решенията на Общото събрание, на което над 80 процента от присъстващите клубове избраха ново ръководство. Преди месец излезе последното решение на ВКС, че събранието е било редовно и решенията за верни. Министър Василев е юрист и би трябвало да ги провери тези неща и да ги знае".
Генералният секретар Калоян Станчев добави, че всички в АФБ искат "заравяне виртуалната томахавка" с БФАС и призова за "обединение за постигане за нещо градивно" . Той подчерта, че "това боричкане смазва спорта".