Компанията WarnerMedia регистрира допълнително 3 милиона абонати на своята услуга за стрийминг HBO и HBO Max през първото тримесечие на годината.
Това е в ярък контраст с оповестения по-рано тази седмица финансов отчет на Netflix, който шокира инвеститорите, след като другият важен конкурент в стримийнг услугите е отчел изненадваща загуба на около 200 хиляди абонати през първото тримесечие за пръв път от десетилетия насам.
В края на март WarnerMedia е имала 76,8 милиона абонати на HBO Max и HBO по целия свят, от които 48,6 милиона в САЩ, което е с 1,6 милиона повече спрямо предходното тримесечие и с 4,4 милиона повече от година по-рано.
Силният ръст на абонатите идва само ден, след като Netflix заяви, че неговият десетилетен ръст на абонатите е приключил през първото тримесечие на годината и прогнозира, че ще загуби 2 милиона абонати през текущото тримесечие. След новината акциите на Netflix се сринаха с почти 40% по време на търговията в сряда, като само за часове пазарната стойност на компанията се сви с близо 60 милиарда долара.
Въпреки привличането на нови зрители, WarnerMedia обаче забави представянето на своята компания-майка AT&T през първото тримесечие поради увеличените инвестиции в HBO Max, стартирането на CNN + и по-ниските приходи от реклама. Оперативните приходи от медийната група бяха в размер на 1,3 млрд. долара, което представлява спад от 32,7% спрямо същия период на 2021 г.
Резултатите ще бъдат последните, които публикува телекомуникационната група AT&T и които включват WarnerMedia като част от нейния бизнес, след като компанията продаде своите медийни активи, включително Discovery, за да се съсредоточи върху основния си телекомуникационен бизнес. Сега AT&T се включи в догонване на конкурентите, които вече я изпревариха в разгръщането на 5G инфраструктура.
В основния си телекомуникационен бизнес AT&T постигна силни резултати, като отчете приходи от 29,7 млрд. долара през първото тримесечие, което представлява повишение с 2,5% на годишна база.
Общите приходи на AT&T обаче се свиха до 38,1 млрд. долара от 43,9 млрд. долара година по-рано, докато нетната печалба се понижи до 4,8 млрд. долара, или по 0,65 долара на акция, спрямо 7,5 млрд. долара, или 1,02 долара за акция преди година.
След оповестяване на финансите резултати акциите на AT&T поскъпват с около 2% на извънборсовата търговия преди старта на Уолстрийт.