Социалната интернет медия "Туитър" (Twitter) призна, че е преувеличила в своите финансови отчети реалната си аудитория с цели 1,9 милиона потребители за почти три години, съобщава "Файненшъл таймс".
Платформата за социални медии в същото време разкри в последния си финансов отчет за ръст с 16% на потребителите и на приходите си през първото тримесечие на 2022 г. спрямо година по-рано.
В началото на седмицата Twitter се съгласи да бъде закупена за 44 милиарда долара от изпълнителния директор на Tesla Илон Мъск.
При днешното представяне на финансовото си тримесечни резултати компанията направи минимални коментари и не предостави никакви насоки за печалбите и приходите през останалата част от годината.
Нетната печалба на компанията скочи до 513 милиона долара благодарение на еднократната полза от продажбата на мобилната рекламна единица MoPub на AppLovin за 1 милиард долара, като самата сделка приключи през януари и влезе в отчета за първото тримесечие.
Приходите за първото тримесечие пък достигнаха 1,2 млрд. долара или малко под прогнозите на Уолстрийт, като Twitter обвини за тези по-слаби данни "насрещните ветрове, свързани с войната в Украйна“.
Въпреки това, т.нар. "монетизируеми" ежедневни активни потребители на Twitter (т.нар. mDAU), собствен уникален показател на компанията за проследяване на нейната аудитория, се оказаха по-добри от очакваните от инвеститорите, достигайки 229 милиона, като повишението им годишна база в САЩ беше 6,4%, а в останалия свят - ръст от 18,1%.
Разликата между данните, докладвани от Twitter през последната година, и истинския брой потребители варира между 1,4 милиона и 1,9 милиона, казаха от компанията, или малко под 1% от общия им брой. Той не предостави съгласуване за 2019 г. или по-голямата част от 2020 г.
"През март 2019 г. стартирахме функция, която позволи на хората да свързват няколко отделни акаунта заедно, за да превключва удобно между акаунтите“, обясни Twitter. "По това време беше допусната грешка, така че действията, предприети през основния акаунт, доведоха до това, че всички свързани акаунти се отчитат като mDAU".
Фалшивите или спам акаунти представляват "по-малко от 5%“ от показателя mDAU през тримесечието, обяви Twitter след вътрешен преглед.
По този повод преди дни Илон Мъск каза, че планира да се справи с "ботове" или фалшиви акаунти, когато поеме управлението.