Спадът на руския автомобилен пазар продължи през ноември, съобщи Асоциацията на европейския бизнес (AEB), като продажбите на нови автомобили са намалели с цели 61,6% на годишна база, тъй като затрудненият сектор усеща натиска от санкциите и пониженото търсене.
Продажбите намаляха, откакто Москва започна военната си инвазия в Украйна в края на февруари, като последвалите санкции от страна на Запада възпрепятстваха достъпа до части и няколко чуждестранни производители спряха дейността си в страната.
AEB каза, че през ноември в Русия са били продадени едва 46 403 автомобила през ноември в сравнение с повече от 120 000 автомобила, продадени през същия месец на 2021 г. За първите 11 месеца на настоящата година продажбите на автомобили на руския пазар са намалели с 60,9%, посочи още Асоциацията на европейския бизнес.
Тъй като санкциите ограничават способността на Русия да поддържа функционирането на жизненоважни индустрии, Москва изпрати на Индия списък с повече от 500 продукта за потенциална доставка, включително части за автомобили, самолети и влакове, посочва Ройтерс.
Анализатори предполагат, че ограниченото търсене в цялата икономика, на фона на падащия жизнен стандарт и повишената инфлация, също е нанесло удар по автомобилния сектор.
Миналия месец Русия стартира производството на възродената марка автомобили "Москвич" от съветската епоха в завод близо до Москва, отстъпен от френския производител на автомобили Renault, което руските официални лица искаха да рекламират като знак за възстановяване от санкциите.
Но новият модерен "китайски дизайн" на Москвич почти не прилича на десетилетната класика. Източници казаха на Ройтерс, че са използвани дизайнът, инженерингът и платформата на китайският автомобилен производител JAC Motors, като частите са доставени от Китай, а автомобилите, показани на представянето, показват множество стикери на JAC, носещи кодове на внасяните части.