Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Twitter облекчава рекламната си политика относно политическите и рекламите за каузи

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Twitter облекчава рекламната си политика, за да позволи както политическа, така и базирана на кауза реклама в рамките на САЩ. Промените идват, тъй като Илон Мъск търси повече начини за намаляване на разходите и увеличаване на приходите, което да помогне на водещата социална платформа да оцелее.

Този ход е обрат в дългосрочната политика на Twitter да не позволява платена политическа реклама, въведена от тогавашния изпълнителен директор Джак Дорси. Освен това рекламите, базирани на кауза, са ограничени в Twitter и са разрешени въз основа на определени критерии.

Промените ще позволят на политическите кандидати да се популяризират в предстоящи изборни надпревари, а на групите за застъпничество да подкрепят своите каузи в платформата, която достига до милиони хора.

В туит Twitter Safety посочи: "Ние вярваме, че рекламата, основана на кауза, може да улесни обществения разговор по важни теми. Днес смекчаваме нашата рекламна политика в САЩ за реклами, базирани на кауза. Също така планираме да разширим политическата реклама през следващите седмици"

Във втори туит компанията каза още, че занапред ще приведе рекламната политика в съответствие с тази на телевизиите и на другите медии.

В САЩ телевизионната реклама е под контрола на Федералната комисия по комуникациите, която не проверява факти за политическа или друга реклама.

Twitter възнамерява да сподели повече подробности, докато напредва работата по промените в рекламната политика.

През 2019 г. бившият собственик на Twitter - Джак Дорси забрани политическите реклами, заявявайки тогава, че политическите послания трябва да се печелят, а не да се купуват.

Промяната в политиката идва в момент, когато големите рекламодатели напускат Twitter, след като социалната медия беше придобита от Илон Мъск за 44 млрд. долара през октомври 2022 г. Платформата разчита почти изцяло на постъпления от рекламна дейност.

Откакто завърши придобиването, новият собственик на Twitter пренарежда управлението, операциите и действията си, включително уволнение на ключови ръководители, промени в политиката и продължаващо забраняване на нежелани акаунти.


По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!