Редица американски компании започват сериозно да се връщат в офисите, въпреки съпротивата на техните служители, които са настроени да запазят гъвкавото си работно време, съобщава Блумбърг.
По-рано тази седмица Citigroup Inc. беше поредната копания, които започна да настоява за по-стриктно спазване на изискванията за присъствие в офиса.
На фона на нарастващите съкращения и признаци за отслабване на икономика, нарастващ брой фирми като Blackrock Inc., Chipotle Mexican Grill Inc., Snap Inc. и Walt Disney Co. се почувстваха насърчени да изискват от техните служители да се появяват в офисите им четири дни в седмицата, тествайки граничното равновесие след коронавирусната пандемия - наполовина работа в офиса, наполовина у дома.
При засиленото връщане в офиса персоналът ще трябва да решава дали да напусне или да остане на работа. Въпреки че общият процент на напускане намалява в САЩ, скорошно проучване на Markets Live Pulse установи, че приблизително един на всеки двама финансови професионалисти заявяват, че ще сменят работата си или пък вече са го направили, ако техните мениджъри намалят работата им от вкъщи.
Тазгодишните политики за връщане в офиса следват подобни изисквания от 2022 г. от страна на банките Goldman Sachs Group и Morgan Stanley, на технологичния гигант Apple Inc. и Peloton Interactive Inc. Миналата година и агенция Блумбърг започна да изисква от своите служители да се връщат в офиса за минимум три дни седмица.
Междувременно сред недоволните служители възникнаха спекулации относно причините, поради които ръководителите на компаниите искат обратно работниците в офисите, като запазване на корпоративните данъчни облекчения или като начин за тихо намаляване на броя на персонал, без да се обявяват публични съкращения.
Сред компаниите, които поискаха от техните служители да се завърнат на работа в офисите са и Amazon, AT&T, Chipotle Mexican Grill, General Motors , Google, Lyft Inc, Meta Corp., News Corp., Salesforce Inc. , Snap Inc., Starbucks Corp., Walmart Inc. и Walt Disney Co.