Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ресторантьорският бранш съди клиента, оплакал се от скъпи пържоли

Снимка: Pixabay

Сдружението на заведенията и Българската асоциация на заведенията ще потърсят съдебна отговорност от клиента, който преди няколко дни се оплака, че е платил стотици левове за пържоли, консумирани в заведение на морето. Това съобщават в свое отворено писмо двете съсловни организации.

Според тях мъжът се е опитал "да навреди на конкретния ресторант, с цел да получи своята минутка слава".

"По съдебен път ще бъде потърсена отговорност и за всеки един подобен случай в бъдеще", категорични са СЗБ и БАЗ. 

"Сдружението на Заведенията в България и Българската асоциация на заведенията, принудени от факта, че през последната седмица станахме свидетели на изкуствената ескалация по темата с поръчаните стекове във варненски ресторант, както и от назначената впоследствие проверка от КЗП и тиражираните в медийното пространство твърдения, които не кореспондират с реалната ситуация, изпращаме на вашето внимание нашето официално становище.

На първо място подчертаваме, че подобни скъпи и изключително качествени стекове, могат да бъдат консумирани само в около 10 заведения на територията на Варна. Това е и едно от нещата, които отличават елитните ресторанти. И ако искаме да насърчаваме развитието на кулинарията и предлагането на така наречения гурме туризъм, както вътрешен, така и международен, то по никакъв начин не би следвало да се атакуват умишлено, още повече от държавни институции, ресторантите, които се стремят да предлагат високо качество на храна. Разбира се, на съответната цена", пишат в отвореното си писмо от Сдружението на заведенията и Асоциацията за заведенията.

"КЗП не може да бъде репресивен орган и да взима еднолични решения, основаващи се на непрофесионално мнение по специфични теми, каквато е технологията, свързана с предлагането на висококачествени храни в ресторантите", допълват съсловните организации.

Те настояват за незабавно прекратяване на проверката срещу заведението и обявяването на практиката за продажба на скъпи храни за напълно стандартна и лоялна. 

Настояват и за извинение от директора на КЗП, който, според тях е споделил твърдения в национален ефир, които уронват престижа на целия бранш. 

Часове по-късно последва реакция и от председателя на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев. Той се обяви срещу опитите чрез коментари в публичното пространство, "да се правят внушения за изхода от административното производство". Според Алипиев реакциите на ресторантьорите "могат да доведат единствено до трупане на негативи и напрежения".



По публикацията работи: Ерол Емилов
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна