Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

60% от маршрута на рали „Дакар" ще е непознат за участниците

Рали "Дакар" 2024
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Рали „Дакар” стартира утре с пролога на състезанието, като общата дистанция на офроуд надпреварата е почти 7900 километра, като 4727 от тях са състезателни. Организаторите обявиха, че 60% от маршрута е напълно нов и съответно непознат за участниците.

Най-труден се очаква да етап №6 на 11-12 януари, а форматът му ще се използва за първи в рали-рейдовете. Участниците ще имат на разположение 48 часа, за да преодолеят отсечката в пустинята Руб ел Хали – общата дължина на етапа е 781 километра, от които 572 са състезателни.

Тазгодишната новост е 48-часовия маратон с дължина 584 км. Особеното в него е, че състезателите ще стартират сутринта, ще спрат вечерта и ще продължат похода си на следващия ден.

В този етап участниците ще трябва да спрат в следващия бивак, на който попаднат, след като часовникът удари 16:00 ч. местно време, преди да потеглят в 7:00 ч. сутринта на следващия ден.


Финалната линия ще бъде пресечена след последния 175-километров етап. Той  ще обиколи крайбрежния град на 19 януари.

Общо 778 състезатели, включително пилоти и отбори, ще премерят сили в Дакар 2024. Тук се включват 137 мотоциклета, 153 автомобила във всички категории, 46 камиона, 10 четириколки, 80 класически автомобила и 10 автомобила от специална категория „Dakar Future“.

„Трасето ще бъде тежко. Ще експериментират с един 48-часов специален етап, до където стигнеш за определено време. Ще има няколко бивака. Сам ще се оправяш, без асистенция. Това ще е за издръжливост. Фирмените пилоти ще се справят, а аматьорите, като нас, каквито бяхме, голям зор ще видят и много ще отпаднат. Интересното, в моята любима категория – АТВ са само 10. Намаляват прогресивно. Това е нормално – най- рисково, най-тежко, най-трудно и най-опасно е. Те се преквалифицират към УТВ, по-сигурно е и по-интересно, защото са двама човека. Голям интерес има към Дакар Класик. Ние правихме планове да стартираме с нея, но заради Ковид не успяхме. Там са заявени 80 участника, това са исторически машини, които са карали в Африка. Новият клас в синхрон със съвремието, зелена Европа, зелена вълна…е Мисия 1000. Това са 1000 километра, които трябва да се изминат от автомобили с алтернативно задвижване. Това е идеята, която имат, Дакар да стане само с електрички след 10-15 години. Аз не го виждам как ще стане. Всички залагаха на Ауди елекричка миналата година, а те не се справиха добре. Не виждам в тези тежки условия, как машини само с алтернативни горива ще оцелеят. Ауди ще участват за последен път в това състезание. Основната версия е, че влизат във Формула 1 и ще насочат усилията си в тази посока. Но, смятам, че те не се представиха добре и за да не ги бият много и постоянно за това се отказват“, това сподели специално за БНР Тодор Христов, единствения българин с три участие в рали „Дакар“. Кой според Тодор Христов ще спечели тазгодишното издание на надпреварата можете да чуете в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени