Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Психологията и невронауките биха помогнали да се подобри образованието

Казва д-р Женя Лазарова, специалистка по невропсихология, в рубриката "Всичко за образованието"

Снимка: Венета Гаврилова

Колкото и парадоксално да звучи, точно в сферата на образованието, където научното познание е предмет и цел, слабо или изобщо не се ползват постиженията на науките за функционирането на човешкия мозък, за процесите на научаване, за етапите в развитието на сетивата, когнитивните способности, емоционалното и социалното съзряване на децата и младежите.

"В някои държави има вече дисциплина "невропедагогика", която се занимава точно с това как да интегрира невронауките и това, което научаваме за мозъка, за това как учим, какви са етапите на развитие на мозъка и какви са потребностите му на различните възрасти…

Абсолютната истина е, че психолозите не са включени в разговора за това каква би била най-ефективната работа по учебните програми, по методологиите за преподаване и във формулирането, осмислянето на целите на образованието…

Целта на образованието би трябвало да бъде да изгражда личности, не да пълним една кофа знания в децата, които нямаме представа как ще бъдат приложени. Всъщност един гениален учен с "Енциклопедия британика" в главата си би могъл да бъде изключително опасен за обществото, ако няма ценностна система, няма емоционалните умения и емоционалната зрелост да приложи градивно и съзидателно тези знания."

Чуйте разговора в звуковия файл


По публикацията работи: Росица Михова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна