Италианският орган за защита на конкуренцията глоби с 10 млн. евро социалната мрежа ТикТок за недостатъчно проверки за съдържание, което е потенциално вредно за млади и уязвими потребители, предаде Ройтерс.
ТикТок, собственост на китайската компания "БайтДенс" (ByteDance), и други социални медийни компании, включително Фейсбук и Инстаграм на Мета, са под натиск от регулаторите по света да защитават непълнолетните потребители.
Италианският регулатор съобщи за видеа, които показват млади хора да практикуват т.нар. френски белег – популярно предизвикателство, което има за цел да си направиш трайно нараняване на бузата.
"Не сме съгласни с това решение", заяви говорител на ТикТок след глобата, който настоя, че платформата е "ограничила видимостта" на такива видеа за потребители под 18-годишна възраст.