Приходите на нидерландския пивоварен гигант Heineken през третото тримесечие са намалели въпреки по-добрите продажби на бира, съобщава АФП.
Компанията, чиито марки включват Amstel, Kingfisher и сайдер Savanna, заяви, че нетните приходи са намалели с около 528 млн. евро до 9,072 млрд. евро (9,78 млрд. долара).
Базираната в Амстердам компания не посочи конкретни причини за спада, но обясни, че нетните приходи са били свити от обезценяването на валутите в Бразилия, Етиопия, Нигерия и Мексико.
Обемът на премиум бирата е скочил с 4,5% за тримесечието, докато общият обем на бирата е нараснал с 0,7%.
Главният изпълнителен директор на Heineken Долф ван ден Бринк говори за "солидно тримесечие на балансиран растеж".
"Нашият бизнес продължава да постига резултати в съответствие с плана ни като цяло, въпреки че някои пазари се ориентират към предизвикателни потребителски и индустриални тенденции“, каза той.
"Потвърждаваме и повтаряме прогнозата си за цялата година за органичен ръст на оперативната печалба в диапазона от 4 до 8%“, отбеляза Ван ден Бринк.