След проведено проучване от пролетта на т.г., от платформата Преподаваме.бг са изготвили различни наръчници за интегрирано преподаване на ценности в гимназиален етап в часовете по български език и литература, история, география, философия и гражданско образование.
Проучването сред над 400 учители показва, че въпреки заявената като много важна ценност "свобода" от страна на респондентите, проявленията ѝ в училищна среда са възпрепятствани.
Близо 18 % от отговорилите се притесняват да споделят мнението си в училище; според 33 % мнението им в училищна среда няма значение, а близо 40 % мислят, че мнението на учениците им няма значение в училищен контекст.
Сред важните ценности българските учители посочват толерантността, семейството, трудолюбието, постоянството в учебния процес, коментира пред БНР-Радио София Юлия Мишкова от екипа на сайта.
Преподаването на ценности в българското училище се случва спорадично и спрямо важността, която отделни преподаватели смятат, че имат за своята работа, отбелязват от Преподаваме.бг.
''Учебните материали се оценяват като полезни и нужни от преподавателите по хуманитарни предмети, затова решихме да създадем и надграждащи обучения, които да позволят на преподавателите да създават и собствени материали по темата и да адаптират нашите ресурси спрямо нуждите на своите ученици'', сподели още Мишкова.
Обученията за интегрирано преподаване на ценности през учебно съдържание ще се проведат паралелно на 14 декември (тази събота) и са безплатни за всички учители.
Чуйте разговора на Елисавета Белеганска.