Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

След 160 години на пазара: Спира производството на нидерландския шоколад "Дросте"

Опаковки на шоколадови изделия на "Дросте".
Снимка: Сайт на фабриката

След 160 години дейност нидерландската марка шоколад "Дросте" (Droste) отива в историята. Фабриката във Ваасен спира работа, а 27-те служители ще бъдат съкратени, съобщават местните медии, цитирани от БТА. 

"Дросте" беше собственост на германска фабрика за бонбони, която търсеше купувач за прочутата марка нидерландски шоколад. Белгийската шоколадова компания "Пауелс Инжениринг" (Pauwels Engineering) е водила преговори със собственика за продължаване на производството, но очевидно тези преговори са пропаднали, пише в. "Телеграаф". 

Компанията все още не е обявена в несъстоятелност, но според телевизия Ен О Ес никой във фабриката не отговаря на телефонните обаждания.

"Дросте" започва да произвежда шоколадови пастили и какао на прах през 1863 г. в Харлем. По-късно е построена фабрика на брега на Спаарне. Отчасти благодарение на умелия маркетинг "Дросте" се превръща в световна марка.

Известният образ на медицинската сестра, която носи на поднос кутия "Дросте" с нейното собствено изображение и чаша какао, добива популярност като "ефекта "Дросте", припомнят медиите.

За шоколатиера Тусен Клаесенс шоколадовите изделия на "Дросте" са спомен от детството. "Тогава много ги харесвах, но продуктът отдавна вече не се вписва сред по-добрите марки шоколад", посочва той. Според Клаесенс през последните години съдържанието на какао в качествените продукти се е увеличило значително. "Ако не си в крак с това, няма да те има", обяснява той пред "Телеграаф".

През последните години "Дросте" се сблъска със сериозни проблеми, отчасти защото ковид кризата доведе до срив на износа, пише "Алгемейне Дагблад".

Проблемите в "Дросте" се проявяват на фона на впечатляващо нарасналите цени на какаото. "На световния пазар какаото е поскъпнало със 100 процента  за една година до 10 000 долара за тон. Това се отразява в увеличение на цените с 40 на сто (веригата "Алберт Хайн") до 60 на сто на шоколадовите яйца за Великден, които вече са в магазините", казва икономистът от Ай Ен Джи (ING) Тийс Гайер пред "Телеграаф".

По публикацията работи: Мария Йорданова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени