Наложеното от президента на САЩ Доналд Тръмп мито от 25% върху вноса на автомобили може да струва на американските потребители повече от 30 милиарда долара, изразено в по-високи цени на автомобили и намалени продажби на автомобили през първата пълна година, заяви в свой доклад консултантската фирма Anderson Economic Group (AEG), цитирана от Ройтерс.
Митата покриват внос на превозни средства и авточасти на стойност над 460 милиарда долара годишно, според анализ на Ройтерс.
Очаква се производителите на автомобили да поемат през първата година част от разходите, свързани с тарифите, но в крайна сметка ще променят производството и евентуално ще спрат вноса на определени модели с малък обем на пазара в САЩ.
AEG обаче очаква производителите да намалят броя на моделите, продавани в САЩ, да преместят част от производството в страната и да прехвърлят почти всички разходи, свързани с тарифите, върху потребителите.
За модели, произведени или сглобени в САЩ, изчислените от AEG тарифи биха могли да струват допълнителни между 2 500 до 5 000 долара за бюджетни автомобили, между 5 000 до 8 000 долара за автомобили със среден размер и между 10 000 и 15 000 долара за SUV (автомобили с повишена проходимост) и луксозни модели.
Цените на автомобилите, внасяни от Европа и Азия, пък могат да имат потенциално тарифно въздействие между 8 000 и 10 000 долара за по-малки модели и към 20 000 и дори повече за луксозните коли, SUV и спортни модели, изчисли консултантската фирма.