Две трети от швейцарците вече са използвали ChatGPT или Gemini поне веднъж. Това показва допитване, проведено от института за пазарни проучвания Innofact, съобщава "Суис инфо". Само година по-рано – през 2024 г. – този процент е бил около 50.
Младите хора на възраст между 18 и 35 години се интересуват най-много от чатботовете: 81 процента вече са изпробвали един от тези инструменти. Във възрастовата група между 36 и 55 години използването също е високо – 66 процента. Почти наполовина пада употребата им сред хората над 56 години.
Чатботовете се използват активно за работа: създаване на автобиографии, изчисления и писане на компютърен код. Все повече хора обаче се обръщат към тях и за търсене на информация. Докато през 2024 г. само 27% от швейцарците са използвали ChatGPT или други инструменти с изкуствен интелект, от началото на 2025 г. този дял е нараснал до 33%.
Дигиталният експерт на компанията, провела проучването – Жан-Клод Фрик – обяснява, че "ChatGPT може да се утвърди като стандартен инструмент за сложни задачи за търсене, които изискват по-дълбок анализ, докато инструментът на Google остава основният начин за търсене на продукти, услуги и други така наречени "транзакционни" заявки."
Комуникацията с изкуствен интелект по лични здравословни проблеми обаче остава табу. Около 58% от анкетираните заявяват, че никога не биха се доверили на чатбот с информация за своите проблеми – включително свързани с психичното здраве. Проучването е проведено през март тази година и в него са участвали 1029 жители от всички езикови региони на Швейцария.