"Двете страни на монетата": Профилът не лъже - разговор с Емануел Тонев
публикувано на 18.05.25 в 20:30
В поредния епизод на подкаста "Двете страни на монетата" Ани Владимирова и София Владимирова представят Емануел (Емо) Тонев – човекът, който може да прочете повече от един пост, отколкото много хора четат в цяла биография. Той е специалист по дигитален маркетинг, профайлинг и стратегическо позициониране, добре познат на активните потребители в LinkedIn.
Емо е един от най-активните и разпознаваеми българи в LinkedIn. Но зад активността стои не просто стратегия, а наблюдателност, внимание и любопитство към човешката природа. В разговора той разкрива как в един профил – по снимката, заглавието, дори по избрания ред на емотиконите – може да се открие повече истина, отколкото в директен въпрос.
Какво ни казва един профил в социалните мрежи?
Разговорът е откровен, провокативен и на моменти изненадващ. Емо Тонев разкрива как в работата му маркетингът и психологията често вървят ръка за ръка.
• Как четем хората онлайн?
• Какво казва езикът на профила, а какво премълчава?
• Има ли дигитален подпис на характера
Маркетолог или психолог? Или и двете?
Може ли човек, който пише стратегии за дигитално позициониране, да работи с инструментите на психологията?
Разговорът с Ани и София се превръща в сблъсък между житейската мъдрост и дигиталната чувствителност, между анализ на човешката психика и езика на социалната комуникация. Те откриват, че и психологът, и маркетологът търсят едно и също нещо – автентичност. Само че единият я намира в думите, а другият – в начина, по който те се споделят.
Политици, постове и фалшиво присъствие
Какво правят българските политици в социалните мрежи? Или по-точно – какво не правят?
Емо говори открито за фалшивата активност, за празните лозунги и за това как дигиталният имидж не може да компенсира липсата на съдържание. Според него, социалните мрежи не са платформа за шоу, а тест за искреност – и все по-малко хора минават този тест.
"Да кажеш НЕ е форма на професионализъм"
С впечатляваща откровеност Емо споделя, че не работи с всеки. Не защото е елитарен, а защото вярва, че да кажеш "не" е акт на почтеност – към себе си и към онзи, който стои срещу теб.. Той обяснява защо избира клиентите си внимателно, какво търси в хората, с които работи и защо не прави компромис с принципите си – нито онлайн, нито офлайн. Тази лична философия е неподправена и необичайна в свят, където се гони видимост на всяка цена.
Защо този епизод би бил интересен за вас?
• Ако сте активен потребител на LinkedIn и се колебаете дали управлявате правилно профила си.
• Ако работите в маркетинг, HR, психология, образование – и искате да видите как дигиталният свят отразява вътрешния.
• Ако ви е интересно докъде стига влиянието на социалните мрежи и къде започва личният избор