Спадът на продажбите на произведени в Китай електромобили на Tesla продължи през май за осми пореден месец, тъй като проблемите с продажбите на американския автомобилен производител бяха утежнени от брутални ценови войни на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Ройтерс.
Доставките на произведените в Китай автомобили Model 3 и Model Y, включително както продажбите на вътрешния пазар, така и за износ за Европа и други пазари, спаднаха с 15% през май спрямо предходната година до 61 662 превозни средства, след спад с 6% през април, показват данни на Китайската асоциация за пътнически автомобили.
В същото време доставките на произведени в Китай електрически превозни средства са се увеличили с 5,5% спрямо април.
Спадът в продажбите на електрически превозни средства на Tesla продължи и в голяма част от Европа през миналия месец, тъй като застаряващата моделна гама и политическата дейност на главния изпълнителен директор Илон Мъск ограничиха интереса на купувачите.
За да стимулира продажбите в Китай, най-големият пазар на компанията през първото тримесечие, през миналата седмица Tesla предложи трансфер на интелигентни функции за асистирано шофиране към нови превозни средства в страната до края на юни.
Автомобилите Model 3 и Model Y също бяха добавени към кампания, подкрепена от китайското правителство, за насърчаване на продажбите на електрически превозни средства в селските райони за първи път тази година.
Американският специалист по електрически превозни средства, който разпали ценова война в Китай през 2023 г., която оттогава е привлякла повече от 40 марки и не показва признаци на отшумяване, е под натиск от нови и по-евтини, но все още високопроизводителни модели на пазара.
Китай настоя за спиране на сериозните ценови войни, след като местния производител BYD предложи нови стимули за повече от 20 модела в края на май, което накара други като Geely Auto и Chery да последват примера.
Глобалните продажби на пътнически автомобили на BYD, най-големият конкурент на Tesla, се увеличиха с 14,1% на годишна база до 376 930 бройки през май, но забавяйки се от ръст с 19,4% през април.
Продажбите на Tesla отбелязаха спад за пети пореден месец от началото на годината и във Великобритания, Германия и Италия, което подчертава предизвикателствата, пред които е изправен производителят на електрически превозни средства заради политиката на главния изпълнителен директор Илон Мъск и неговата моделна гама.
Продажбите на Tesla се сринаха на някои европейски пазари и в Китай, тъй като клиентите предпочитат китайските електромобили заради конкурентните им цени, а в някои случаи и в знак на протест срещу политическите дейности на Мъск.
В Норвегия обаче новият Model Y, който автомобилният производител вече започна да доставя там, увеличи продажбите. Доставките на обновения електромобил започват този месец на редица други европейски пазари.
Обновеният Model Y разширява застаряващата моделна гама на Tesla, тъй като традиционните автомобилни производители и китайските им конкуренти пускат електрически автомобили с бързи темпове.
Продажбите на Tesla в Германия са спаднали с повече от една трета през май, съобщи в сряда германската агенция за движение по пътищата KBA, въпреки че продажбите на изцяло електрически автомобили са се увеличили с 44,9 на сто.
KBA заяви, че Tesla е продала едва 1210 автомобила в Германия през май, което е с 36,2% по-малко спрямо предходната година. Продажбите на китайския конкурент BYD са се увеличили девет пъти до 1857 бройки през май.
В Обединеното кралство, най-големият пазар на електрически превозни средства в Европа, продажбите на Tesla са спаднали с повече от 45% през май, докато продажбите в електромобилната индустрия са скочили с 28%.
Търсенето на новата версия на Model Y на компанията - най-продаваният автомобил в Европа до 2023 г. - ще увеличи продажбите през юни, когато започнат доставките във Великобритания, заяви говорител на британската компания.
Според данни на изследователската фирма New AutoMotive, компанията е изместена на пето място по продажби на електрически превозни средства след Volkswagen, BMW и марките на Volkswagen - Audi и Skoda.
В Италия продажбите на Tesla спаднаха с 20% през май, докато продажбите на електрически превозни средства се увеличиха с 40,8%.