Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Екологични процедури спъват проекта за тунел под Шипка

Снимка: banker.bg

Основният проблем за започване на реалното строителство и проектиране на тунел под Шипка са различни затруднения в екологичните процедури. Това отбеляза министърът на регионалното развитие Иван Иванов в отговор на парламентарен въпрос на депутатът от „Възраждане“ Емил Янков.

„И към днешна дата продължават преговорите с различни екоорганизации, за да се стигне до разбирателство как да приключат различните процедури. Като най-сложната от тях е, че в Оценката за въздействие на околната среда е заложено, че парк „Българка“ трябва да има План за управление. Към днешна дата поради възражения, спъвания и съдебни процедури от страна на различни екологични организации такъв няма. Едва когато преминат екологичните процедури ще може да се даде и някакъв срок за завършване на целия проект.“, каза министър Иванов.

Той отбеляза, че вече се работи по проектиране и бъдещ строеж на подхода към тунела от южна страна от към Казанлък.

Тъй като според оценката за въздействие върху околната среда в природен парк „Българка“ е предвидено да не се изграждат спомагателни пътища, приоритетно е изработен технически проект за участъка. На 24 април е проведено заседание на експертно-технико икономически съвет към АПИ за разглеждане на изготвения технически проект, който е приет със забележки. На 14 май изпълнителят е представил коригиран проект, който се съгласува, каза регионалният министър.

Той отбеляза също, че се предвижда проектната документация да бъде завършена през 2025г. След приключване на процедурите ще може да стартира и работата по проекта.

Министър Иванов съобщи, че в бюджета за годината са заложени 36 млн. и 120 хил. лв. за обхода на град Габрово и тунела под Шипка. Той припомни, че целия проект предвижда изграждане на участък от 10,5 км, от които 7,6 км са нов път, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово-Казанлък. В проекта са включени и няколко тунела, от които най-сложен е тунелът под връх Шипка. Съоръжението ще е с дължина 3,2 км и ще е най-дългият пътен тунел в България. С изграждането му значително ще се намали времето за пътуване между Северна и южна България и между Габрово и Стара Загора.


По публикацията работи: Иван Славов
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени