Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Какви са правата ни при рекламация на стоки?

Игнат Арсенов

„Потребителите имат право на рекламации на всякакъв вид стоки или продукти, независимо, дали са закупени от търговския обект или по интернет, когато има несъответствие с договора за продажба. Законът постановява, че продавачът носи отговорност за самата стока и за несъответствията, затова той трябва да я приведе в съответствие – да я ремонтира или замени с нова т.е. потребителите трябва да търсят самия продавач, а не производителя или друго лице“ – коментира за Радио Благоевград Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите.

По думите му, има ситуации, при които правото на рекламация може да ни бъде отказано, когато не сме използвали стоката, съгласно нейното предназначение, както е предвидено в указанията или когато потребителят сам е повредил стоката.

 „Когато се налага да върнем дадена стока, първо трябва да се обърнем към търговеца или продавача, да занесем самата стока в търговския обект, да занесем документ за самата продажба и да предявим рекламация. Тя се вписва в Регистър на рекламациите и се издава документ – протокол на потребителя, с необходимата информация за рекламацията. До един месец търговецът трябва да реагира и да разреши рекламацията. Ако не е доволен от това решаване на рекламацията, потребителят има право да подаде сигнал до Комисията за защита на потребителите и да потърси съдействие. И ако, въпреки всички усилия, не се стигне до доброволно решаване на проблема, може да се стигне до помирително производство и до съд“ – обясни Игнат Арсенов.

Той уточни още, че търговецът има право да ремонтира или да замени стоката с нова, ако това е невъзможно в едномесечен срок, тогава потребителят има право да получи парите си. Това може да се случи и ако дадената стока е ремонтирана три пъти, но пак покаже дефект, тогава тя не се ремонтира четвърти път, потребителят може директно да развали договора за покупката.

„Когато стоката е купена по интернет, тя може да бъде върната в срока, обявен от търговеца, който по Закон е в рамките на 14 дни. След изтичането на този срок, потребителят може да си получи парите. Интернет търговците нямат право да отказват връщане на стоката, ако е нарушена целостта на опаковката, както се случва в някой случаи“ – коментира още Игнат Арсенов.

Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Игнат Арсенов:


  



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Три дни Благоевград ще бъде сцена на вдъхновението и младежкия порив

От днес до неделя Благоевград ще бъде сцена на вдъхновението, младежкия порив и надеждата. За втора поредна година тук се провежда инициативата „Ела си в Благоевград“, която събира местни жители, гости на града и българи, живеещи в чужбина. Напук на юлската жега, събитието раздвижи градската сцена в типичен стил – големи дози от онези вибрации, които..

публикувано на 25.07.25 в 19:08

В пиковите горещини не пийте алкохол, заложете на лека храна и повече течности!

Екстремно високите юлски температури поставиха на изпитание и болни, и здрави. Какви са основните рискове за сърдечносъдовата система при пиковите горещини, какво трябва да бъде поведението ни? В предаването „Сюжети от деня“ на БНР-Радио Благоевград отговорите  потърсихме от доц. д-р Красимира Христова, председател на Асоциацията по неинвазивна..

публикувано на 25.07.25 в 09:20

Единна методика за изчисляване на такса смет ще улесни общините

Общините все още чакат от държавата изработена ясна и единна методика за въвеждане на новите модели за изчисляване на такса смет, които трябва да заработят у нас от 1 януари 2026 година. Миналата година този процес беше отложен тъкмо поради липса на прецизна стратегия как навсякъде да бъде изчислявана такса смет. Сега отново няма яснота по кой път ще..

публикувано на 24.07.25 в 12:20

Експертно за имотите: Оферта „Само за частни клиенти“, защо това е нелоялна практика

Изразът „Оферта само за частни клиенти“ в обявите за недвижими имоти е синоним на нелоялна практика и крие опасности за клиента. Това е първата „сигнална лампа“, че не сте се доверили на правилния човек в имотния пазар. „Ако вие сте продавач и обявите своя имот в дадена брокерска агенция с подобен модел на работа, вие рискувате вашият имот да не..

публикувано на 24.07.25 в 11:58

Райският газ – забавление с фатални последици

Преди дни служители на ГДБОП задържаха близо 1 тон флакони с райски газ на обща стойност 250 000 лв  в благоевградското село Падеш. Според  антимафиоти те веществото е било предназначено за разпространение в питейни заведения и търговия на дребно.  Цялото количество е иззето, с цел да бъде предотвратено то да стигне до пазара и до крайния..

публикувано на 24.07.25 в 11:13

По-високи наказания за престъпления срещу животни

Промените в наказанията за престъпления срещу животни бяха приети в НС окончателно, при почти единодушно гласуване. Против промените в Наказателния кодекс имаше само 1 глас от ИТН. На фона на настоящата политическа ситуация това показва, че животните са наистина обединяващ фактор. Припомняме, че без разследването на КАЖИ, които разкриха жестоките..

публикувано на 24.07.25 в 10:28

Боряна Шалявска за "Ела (си) в Благоевград": Имаме новорегистрирани жители

Под мотото „Срещаме се у дома“ този петък, събота и неделя за втора поредна година ще се проведат редица събития, част от инициативата „Ела (си) в Благоевград“.  Началото ще бъде на 25 юли, когато жителите и гостите на Благоевград ще имат възможност да чуят лични истории на хора, избрали Благоевград за свой дом, както и да разберат повече за..

публикувано на 22.07.25 в 15:03