Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Петър Холаковски, изпълнителен директор на ЧЕЗ Разпределение България: Съзнаваме, че сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас

Петър Холаковски

Г-н Холаковски, има ли риск за сигурността на електрозахранването, след като спряхте планираната поддръжка на мрежата?

Ние не спираме поддръжката на мрежата, напротив. Независимо, че работим в условия на извънредно положение, подчертавам, че не спираме да полагаме усилия за гарантиране на сигурността на електрозахранването. Съзнаваме, че голяма част от хората работят от вкъщи, децата вече учат от вкъщи  и извършваме аварийни и превантивни ремонти, за да поддържаме надеждна  и качествена услуга за тях. Спряхме, разбира се, всички дейности, които изискват планирани прекъсвания на електрозахранването и ще извършваме такива, само тогава, когато това се налага по спешност. Неотложните дейности по поддръжка и ремонт на мрежата няма как да преустановим, точно обратното, засилваме контрола над работата на съоръженията, за да не допуснем допълнителни извънредни ситуации. Важно е да не смущаваме още повече спокойствието на хората и бизнеса. Ние знаем притесненията на хората, те са близки до нашите.

Знаем, че за отчитане на електромерите често се налага пряк контакт между гражданите и служителите, как сте решили този въпрос?

Това беше една от основните ни грижи.Още преди дни хората започнаха да отказват отчета на електромери, за да избегнат прекия контакт със служителите ни, там където той се налага. Ние, от своя страна, при разрастването на вирусното разпространение и обявяването на извънредно положение, бяхме длъжни да предприемем мерки да защитим персонала си. Разбира се, спирането на отчета там, където се налага това да стане в домовете на хората, не може да бъде само наше решение, необходимо е да получим съответните разрешения, да информираме Регулатора. Сега мога да кажа, че отчитането на електромерите продължава по нормалния начин, а там, където това трябва да стане чрез пряк контакт с гражданите, електроенергията ще бъде начислявана съгласно прогнозна консумация, по съответната формула, залегнала и в нормативните актове. След като извънредното положение приключи и се извърши реален отчет на електромерите, електроенергията ще бъде изравнена. Смятам, че това е най-доброто решение както за гражданите, така и за служителите на дружеството. Ще сведем до минимум неудобствата за всички.

Как решавате въпроса с комуникацията с клиентите?

Разчитаме на Вас, медиите, и на нашите онлайн канали за комуникация всяка извънредна новина да достигне до хората. Що се отнася до конкретните въпроси, които ги интересуват, съветваме това също да става чрез нашите електронни канали за комуникация, въпреки че центровете за обслужване на клиенти работят. На националната телефонна линия 0700 10 010 и имейл адреса klienti@cez-rp.bg могат да бъдат подавани сигнали за смущения в електрозахранването и да бъдат отправяни всякакви въпроси по отношение на дейността на електроразпределителното дружество. Всеки казус ще бъде разглеждан индивидуално. Повече информация за предлаганите електронни услуги може да бъде намерена на сайта на дружеството www.cez-rp.bg. Разполагаме с механизмите, чрез които бързо и успешно може да се приложи модел за дистанционно обслужване на клиентите. Знаем, че клиентите ще проявят разбиране и търпение при евентуални забавяния. За всички ни е трудно.

Срещате ли трудности във връзка с персонала при обезпечаване на всички дейности, които няма как да отложите?

Трудности срещаме в търсенето на решения, чрез които да подкрепим работата на служителите. Това предполагам важи за всеки работодател, който не може да си позволи да спре работа в тази обстановка. Но категорично мога да кажа, че хората не се отказват, работят независимо от личните си притеснения. За добро или за лошо ние работим в сфера, която не може без нас. Изпълняваме лицензионни задължения, имаме обществена отговорност. Гордея се, че ръководя служители, които осъзнават това. Загрижен съм за здравето им и правя всичко възможно да облекча работата им, без да застраша сигурността на услугата, която предлагаме. За съжаление работим в извънредно положение, което подлага на изпитание нашите воля, търпение, съпричастност, професионализъм. Това е една ситуация, с която всички ние се сблъскваме за първи път. И искам изрично да благодаря на всички служители, които няма как да останат вкъщи, но изпълняват съвестно служебните си задължения. Изключително горд съм с тях. Благодаря им, че се борим заедно. Защото сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас. И ние трябва да продължим.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Мая Падарева

Белица се подготвя за пъстроцветен двоен празник

На 21 септември в Белица ще се проведе VIII –то издание на празника на общината под надслов: „С любов и вяра в общите ценности“. Тогава ще бъдат отбелязани тържествено и 140 години от основаването на Читалище „Георги Тодоров 1885“ – история, която вдъхновява бъдещето и проправя "Път през поколенията". Подготвени са множество събития, които..

публикувано на 18.09.25 в 14:14

Проверявайте брокерските агенции, с които ще работите

Брокерската професия се гради на доверие и затова е важно брокерът да бъде емпатичен, както към клиентите, така и към колегите си. В този контекст нашите усилия са насочени към създаване на устойчива бизнес среда, но без да имаме ясни правила, прозрачност и предвидимост, няма как да се изгради това доверие. Това заяви в ефира на Радио Благоевград Вяра..

публикувано на 18.09.25 в 12:18

В речта на Урсула фон дер Лайен проличава стремежът на ЕС да запази единството си

Речта на  Урсула фон дер Лай е н  представлява вид институционален механизъм за политическото управление ,  чрез който предс едателят  на Е К,  да кажем ,  отчита напредъка и очертава полити ческия дневен ред  пред Е вропейския парламент. Това е първата такава реч от втория мандат на Усрула фон дер Лайен. Относно това кои са ключовите..

публикувано на 17.09.25 в 13:56
Любомира Димитрова

Любомира Димитрова, психотерапевт: Изживейте емоциите си в първия учебен ден!

“Моят съвет към учители, ученици и техните близки, е да изживеят емоциите си в първия учебен ден, независимо дали са само положителни или има и известна доза притеснение. По-добре е не да им противодействаме, а да ги пуснем на воля, да живеем тук и сега, на момента ” – това посъветва от ефира на Радио Благоевград психотерапевтът Любомира..

публикувано на 15.09.25 в 16:06

9 месеца без пари от държавата за завършване на разкопаните улици в Благоевград

Улици като след бомбардировки. Така изглежда голяма част от така нареченото „каре над операта“ в Благоевград. Кал, прах и изцяло липсваща инфраструктура затруднява живота на стотици граждани, които вече са на ръба и краят на ремонта не се вижда. Улиците там са напълно разкопани, а общината чака пари от държавата, за да плати на чакащите..

публикувано на 12.09.25 в 16:00

Изложба показва средновековните графити в църквата „Св. Георги“ в Кюстендил

Кюстендил отбелязва Европейските дни на наследството с изложба „Средновековни графити от църквата „Свети Георги“. Неин автор е Явор Митов, който внимателно изследва надписите в средновековния храм. „Тази изложба е резултат от дълго изследване на графитите, които се намират в тази старинна църква. Самият храм, по своята архитектура и стенописи, е..

публикувано на 12.09.25 в 11:39
Любомир Аламанов

Нов индекс ще измерва общественото напрежение в България

От октомври българското общество ще разполага с нов инструмент за измерване на социалното недоволство – Индекс за обществено напрежение. Той ще се публикува на всеки три месеца и ще показва тенденциите за предходното тримесечие, като първото издание ще обхване периода юли–септември 2025 г. Индексът се разработва от Центъра за анализи и кризисни..

публикувано на 09.09.25 в 11:27