Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Петър Холаковски, изпълнителен директор на ЧЕЗ Разпределение България: Съзнаваме, че сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас

Петър Холаковски

Г-н Холаковски, има ли риск за сигурността на електрозахранването, след като спряхте планираната поддръжка на мрежата?

Ние не спираме поддръжката на мрежата, напротив. Независимо, че работим в условия на извънредно положение, подчертавам, че не спираме да полагаме усилия за гарантиране на сигурността на електрозахранването. Съзнаваме, че голяма част от хората работят от вкъщи, децата вече учат от вкъщи  и извършваме аварийни и превантивни ремонти, за да поддържаме надеждна  и качествена услуга за тях. Спряхме, разбира се, всички дейности, които изискват планирани прекъсвания на електрозахранването и ще извършваме такива, само тогава, когато това се налага по спешност. Неотложните дейности по поддръжка и ремонт на мрежата няма как да преустановим, точно обратното, засилваме контрола над работата на съоръженията, за да не допуснем допълнителни извънредни ситуации. Важно е да не смущаваме още повече спокойствието на хората и бизнеса. Ние знаем притесненията на хората, те са близки до нашите.

Знаем, че за отчитане на електромерите често се налага пряк контакт между гражданите и служителите, как сте решили този въпрос?

Това беше една от основните ни грижи.Още преди дни хората започнаха да отказват отчета на електромери, за да избегнат прекия контакт със служителите ни, там където той се налага. Ние, от своя страна, при разрастването на вирусното разпространение и обявяването на извънредно положение, бяхме длъжни да предприемем мерки да защитим персонала си. Разбира се, спирането на отчета там, където се налага това да стане в домовете на хората, не може да бъде само наше решение, необходимо е да получим съответните разрешения, да информираме Регулатора. Сега мога да кажа, че отчитането на електромерите продължава по нормалния начин, а там, където това трябва да стане чрез пряк контакт с гражданите, електроенергията ще бъде начислявана съгласно прогнозна консумация, по съответната формула, залегнала и в нормативните актове. След като извънредното положение приключи и се извърши реален отчет на електромерите, електроенергията ще бъде изравнена. Смятам, че това е най-доброто решение както за гражданите, така и за служителите на дружеството. Ще сведем до минимум неудобствата за всички.

Как решавате въпроса с комуникацията с клиентите?

Разчитаме на Вас, медиите, и на нашите онлайн канали за комуникация всяка извънредна новина да достигне до хората. Що се отнася до конкретните въпроси, които ги интересуват, съветваме това също да става чрез нашите електронни канали за комуникация, въпреки че центровете за обслужване на клиенти работят. На националната телефонна линия 0700 10 010 и имейл адреса klienti@cez-rp.bg могат да бъдат подавани сигнали за смущения в електрозахранването и да бъдат отправяни всякакви въпроси по отношение на дейността на електроразпределителното дружество. Всеки казус ще бъде разглеждан индивидуално. Повече информация за предлаганите електронни услуги може да бъде намерена на сайта на дружеството www.cez-rp.bg. Разполагаме с механизмите, чрез които бързо и успешно може да се приложи модел за дистанционно обслужване на клиентите. Знаем, че клиентите ще проявят разбиране и търпение при евентуални забавяния. За всички ни е трудно.

Срещате ли трудности във връзка с персонала при обезпечаване на всички дейности, които няма как да отложите?

Трудности срещаме в търсенето на решения, чрез които да подкрепим работата на служителите. Това предполагам важи за всеки работодател, който не може да си позволи да спре работа в тази обстановка. Но категорично мога да кажа, че хората не се отказват, работят независимо от личните си притеснения. За добро или за лошо ние работим в сфера, която не може без нас. Изпълняваме лицензионни задължения, имаме обществена отговорност. Гордея се, че ръководя служители, които осъзнават това. Загрижен съм за здравето им и правя всичко възможно да облекча работата им, без да застраша сигурността на услугата, която предлагаме. За съжаление работим в извънредно положение, което подлага на изпитание нашите воля, търпение, съпричастност, професионализъм. Това е една ситуация, с която всички ние се сблъскваме за първи път. И искам изрично да благодаря на всички служители, които няма как да останат вкъщи, но изпълняват съвестно служебните си задължения. Изключително горд съм с тях. Благодаря им, че се борим заедно. Защото сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас. И ние трябва да продължим.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Ескалиращата агресия сред младите хора

Как да се ограничи агресията сред малолетните и непълнолетните лица? От какво се провокира девиантното поведение при децата? Все въпроси, които се повдигат след всяко медийно отразяване на фрапантен случай на невербална проява сред младежи.  Последният подобен инцидент завърши с отнемане на живот.   В много случаи, за да извършат престъпление,..

публикувано на 24.10.25 в 12:42
Калоян Методиев

Калоян Методиев: България изгуби една седмица заради цупенето на Борисов

Политологът Калоян Методиев бе събеседник в предаването „Събития и личности“. В разговора той коментира политическите събития от последните дни, както и бюджета за следващата година. Методиев определи случилото се през изминалата седмица като „фарс, не криза“. По думите му държавата е била блокирана не заради реален проблем в управлението, а заради..

публикувано на 24.10.25 в 11:29

Започна есенното поскъпване на основните хранителни продукти

За последната седмица цената на „потребителската кошница“ на едро достигна 97 лева, съобщиха от Държавната комисия по стоковите борси и тържищата/ДКБТ/ на традиционния брифинг в понеделник. Според анализа, сезонното поскъпване на борсите е вече факт. С 2 лева по-висока е средната цена на основните храни в „потребителската кошница“, като продължава..

публикувано на 23.10.25 в 10:48

Георги Николов с проект, създаден в ЮЗУ и с потенциал да стигне далеч

Млад, амбициозен и умен – студентът от ЮЗУ „Неофит Рилски“ Георги Николов бе отличен с престижната президентска награда „Джон Атанасов“ за своя иновативен проект  FreshPay Hub . Това е цялостна дигитална платформа, която обединява електронна търговия, финтех решения, изкуствен интелект – и всичко това в помощ на земеделието. Една идея, родена в..

публикувано на 22.10.25 в 12:14

БСП имаше последен шанс да съхрани собственото си достойнство

БСП с нейните 19 мандата, което е абсолютно миноритарно присъствие, не може да се прави на гарант за оцеляване на страната. Да остане в управлението държи една малка група хора, които овладяха социалистическата партия и които, освен устройването, пряката реализация на един ограничен кадрови управленски състав, не вижда друга перспектива за себе си...

публикувано на 22.10.25 в 10:33

Йордан Аврамов: Родителят трябва да присъства в света на детето, да не бъде само снабдител и шофьор

Родителят трябва да присъства в света на детето. Колкото и тези думи да звучат като клише, това е самата истина. Каза ни ги в ефира на Радио Благоевград отец Йордан Аврамов, който освен, че е енорийски свещеник в храм „Свети Георги“ в град Сандански, е и доктор по психология и от години се опитва да помогне със съвети на родители с проблемни деца...

публикувано на 22.10.25 в 09:33

Георги Гаврилов и "Сърцето на есента"

Да следят новините, свързани с култура, да посещават колкото се може повече събития, свързани с изкуството, "защото това е един начин  ние да създадем едно мислещо и възпротивяващо се общество, което да не позволи диктатурата да се случи в пълните си размери и на нашата територия"   – това беше финалното обръщение към слушателите на Георги Гаврилов в..

публикувано на 21.10.25 в 15:27