Г-н Холаковски, има ли риск за сигурността на електрозахранването, след като спряхте планираната поддръжка на мрежата?
Ние не спираме поддръжката на мрежата, напротив. Независимо, че работим в условия на извънредно положение, подчертавам, че не спираме да полагаме усилия за гарантиране на сигурността на електрозахранването. Съзнаваме, че голяма част от хората работят от вкъщи, децата вече учат от вкъщи и извършваме аварийни и превантивни ремонти, за да поддържаме надеждна и качествена услуга за тях. Спряхме, разбира се, всички дейности, които изискват планирани прекъсвания на електрозахранването и ще извършваме такива, само тогава, когато това се налага по спешност. Неотложните дейности по поддръжка и ремонт на мрежата няма как да преустановим, точно обратното, засилваме контрола над работата на съоръженията, за да не допуснем допълнителни извънредни ситуации. Важно е да не смущаваме още повече спокойствието на хората и бизнеса. Ние знаем притесненията на хората, те са близки до нашите.
Знаем, че за отчитане на електромерите често се налага пряк контакт между гражданите и служителите, как сте решили този въпрос?
Това беше една от основните ни грижи.Още преди дни хората започнаха да отказват отчета на електромери, за да избегнат прекия контакт със служителите ни, там където той се налага. Ние, от своя страна, при разрастването на вирусното разпространение и обявяването на извънредно положение, бяхме длъжни да предприемем мерки да защитим персонала си. Разбира се, спирането на отчета там, където се налага това да стане в домовете на хората, не може да бъде само наше решение, необходимо е да получим съответните разрешения, да информираме Регулатора. Сега мога да кажа, че отчитането на електромерите продължава по нормалния начин, а там, където това трябва да стане чрез пряк контакт с гражданите, електроенергията ще бъде начислявана съгласно прогнозна консумация, по съответната формула, залегнала и в нормативните актове. След като извънредното положение приключи и се извърши реален отчет на електромерите, електроенергията ще бъде изравнена. Смятам, че това е най-доброто решение както за гражданите, така и за служителите на дружеството. Ще сведем до минимум неудобствата за всички.
Как решавате въпроса с комуникацията с клиентите?
Разчитаме на Вас, медиите, и на нашите онлайн канали за комуникация всяка извънредна новина да достигне до хората. Що се отнася до конкретните въпроси, които ги интересуват, съветваме това също да става чрез нашите електронни канали за комуникация, въпреки че центровете за обслужване на клиенти работят. На националната телефонна линия 0700 10 010 и имейл адреса klienti@cez-rp.bg могат да бъдат подавани сигнали за смущения в електрозахранването и да бъдат отправяни всякакви въпроси по отношение на дейността на електроразпределителното дружество. Всеки казус ще бъде разглеждан индивидуално. Повече информация за предлаганите електронни услуги може да бъде намерена на сайта на дружеството www.cez-rp.bg. Разполагаме с механизмите, чрез които бързо и успешно може да се приложи модел за дистанционно обслужване на клиентите. Знаем, че клиентите ще проявят разбиране и търпение при евентуални забавяния. За всички ни е трудно.
Срещате ли трудности във връзка с персонала при обезпечаване на всички дейности, които няма как да отложите?
Трудности срещаме в търсенето на решения, чрез които да подкрепим работата на служителите. Това предполагам важи за всеки работодател, който не може да си позволи да спре работа в тази обстановка. Но категорично мога да кажа, че хората не се отказват, работят независимо от личните си притеснения. За добро или за лошо ние работим в сфера, която не може без нас. Изпълняваме лицензионни задължения, имаме обществена отговорност. Гордея се, че ръководя служители, които осъзнават това. Загрижен съм за здравето им и правя всичко възможно да облекча работата им, без да застраша сигурността на услугата, която предлагаме. За съжаление работим в извънредно положение, което подлага на изпитание нашите воля, търпение, съпричастност, професионализъм. Това е една ситуация, с която всички ние се сблъскваме за първи път. И искам изрично да благодаря на всички служители, които няма как да останат вкъщи, но изпълняват съвестно служебните си задължения. Изключително горд съм с тях. Благодаря им, че се борим заедно. Защото сега, повече от всякога, обществото се нуждае от нас. И ние трябва да продължим.
Баку - столицата на Азербайджан бе домакин на най-голямата годишна конференция за климатичните промени – КОП 29, в която участваха над 66 000 делегати от 200 държави . За втора поредна година България имаше собствен павилион и бе представена с официална делегация от 72-ма души, начело с президента Румен Радев. Определените дати за..
Милена Димитрова е авторитетен журналист, с редица престижни награди, в това число и международни, с научни интереси в областта на журналистиката, писател. В нейната професионална биография са още работа в европейски институции и в държавната администрация. В момента тя е част от екипа на вицепрезидента. Милена Димитрова е председател и на..
Община Трън планира поскъпване на таксата за битови отпадъци за 2025 година. Както и досега, ставката ще се определя пропорционално върху данъчната оценка на съответния деклариран имот, а увеличението, което предлага администрацията, е с 2 промила. Така таксата ще стане 7 промила. Според общинското ръководство, въпреки увеличението,..
На 22 ноември, по случай Деня на адвокатурата, адвокат Борис Харизанов от Петрич, член на Адвокатската колегия в Благоевград, гостува в ефира на Радио Благоевград. В разговора той подчерта ключовата роля на адвокатите в правосъдната система и значението на тяхната професия за обществото. "Днес е денят, в който всички ние, гражданите на страната, трябва..
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..