Всяко дете мечтае да намери истински приятел, които да остане с него за цял живот. Желанието за създаване на приятелства е толкова силно, че децата или тийнейджърите се радват на появата на всеки нов човек в своя живот, който проявява внимание към техните чувства и интереси. А родителите могат да възприемат такова приятелство с повишено внимание и с някои опасения.
„Бих обяснила, бих обърнала внимание на някои нередности в поведението на приятелчето му. Попадала съм в такава ситуация. Имаше такива случаи, когато беше тийнейджър. Коментирали сме – защо така... питала съм какви са родителите, защото семейната среда има значение. Но не бива да се размахва пръст“, споделя майка от Благоевград.
„Бих посъветвал и двамата какво да правят. Първо почваме от възпитанието на собствените си деца, след това на чуждите. Ако успеем през нашите деца да повлияем върху поведението на техните съученици в положителна посока би било добре“, споделя своя опит по темата друг родител.
Родителите могат да не харесват приятели на децата си по различни причини. Има ситуации, в които намесата на родителите е наложителна, твърди психологът Ирина Недялкова:
„В тийнейджърска възраст основната задача на нашите деца е да се реализират в своята възрастова среда. Следвайки нормалния инстинкт децата гледат да прекарват колкото се може повече време със своите приятели. Ако един родител се намеси в тези отношения негативно детето реагира много болезнено. Това, което ние трябва да помним e никога да не осъждаме нежеланите приятели, когато това става в тяхно присъствие. Ако заварим такова дете у дома трябва да поддържаме добър тон и да не излагаме нашето дете с негативно поведение. Но, за да му помогнем да излезе от кръга на нежеланите приятелства, трябва да му помогнем да изгради интересите си. Моят опит показва, че децата в тази възраст не познават своите особености и способности и съответно не могат да сформират средата, която да отговаря на техните искания да се развиват, да заемат лидерски позиции“.
Критиките, обвиненията, напълно обясними в състояние на стрес, не спомагат за отдалечаване на тийнейджъра от компания с деструктивно поведение, предупреждава още психологът Ирина Недялкова.
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..