През есенно-зимния сезон, потребителите сме изправени пред различни потребителски казуси и проблеми – като започнем от нелоялните търговски практики по отношение цените на храни и стоки, преминем през високите сметки за ток, парно и други услуги, та стигнем до измамни промоции и други търговски оферти. Факт е, че в повечето случаи, когато имаме потребителски проблем, не сигнализираме на контролните органи, а споделяме за него в социалната мрежа, търсейки там съдействие, съвет или просто подкрепа от хора, изпаднали в подобна ситуация. Именно поради тази причина, вече съществуват не малко потребителски интернет страници, в които хората споделят не само своите потребителски казуси, но и търсят решение на проблемите. Това е една от целите на новосъзданената Фейсбук страница „Ние, потребителите“.
„Много спонтанно се роди идеята за тази страница. При пореден проблем, който споделих в моя профил в социалната мрежа на тема потребителски права, един от моите приятели в коментар написа, че може би е добре да има повече информация и да се говори повече по тези теми, и да има едно място, на което да се случва всичко това. И така се роди идеята за тази страничка, буквално за минутки я създадохме и сложихме първите постове, които ориентират потребителите кои са техните основни права и как могат да ги защитават“ – коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита, която познаваме и като бивш PR в КЗП. Тя е и един от създателите на Фейсбук страницата „Ние потребителите“.
Вече са публикувани първите постове, които отговарят на конкретни потребителски въпроси. Част от казусите се използват като пример затова, какви са потребителските ни права при различни проблеми. Едни от първите запитвания са били по повод създаването на фалшиви Фейсбук страници, от които се предлагат фалшиви стоки на известни брандове. Друг проблем е опитът на различни сайтове за кражба на личните данни на потребителите, което е сериозно нарушение.
„Според Фейсбук се оказва, че около 5 % от регистрирането месечно профили са фалшиви, а само през втората половина на миналата година, са изтрити над 1,7 милиарда фалшиви Фейсбук профили. Това означава, че трябва да сме много внимателни, когато изискват от нас лични данни, защото, съгласно Регламента за личните данни, могат да ни бъдат изискани точно толкова, колкото са необходими за предоставянето на даден вид услуга. Всичко друго се счита за незаконно и нарушение на Регламента“, уточни още експертът.
В страницата „Ние, потребителите“ се повдигат и теми, касаещи проучвания по дадени потребителски въпроси, както и актуалната социално -икономическа обстановка. От проведено наскоро проучване например, става ясно, че расте броят на промоционалните продукти в нашите „потребителски кошници“, а това означава, че купуваме все повече стоки с намалени цени.
„И тук идва следващото голямо предизвикателство - нелоялните търговски практики, към които ставаме все по-уязвими в трудния баланс да си набавим необходимото и правилно да разпределим средствата от бюджета си. Нашият съвет винаги е да се интересуваме повече за правата си, да разбираме защо трябва да знаем за тях и винаги да бъдем активни като потребители. Да си търсим правата и да търсим помощ в нашата страничка, това обогатява нашата потребителска култура и показва на потребителите и на търговците, как трябва да се развиват отношенията им“, обясни още Габриела Руменова, създател на Фейсбук страницата „Ние, потребителите“.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...