Коледно-новогодишните празници отминаха, но предстоят още много хубави поводи за да получим или подарим подарък до края на годината. Темата е още по-актуална, ако към подаръците прибавим модерните напоследък ваучери, карти за отстъпки и намаления, което допълнително ще ни затрудни при връщането на подаръка. Как да реагираме в една такава ситуация? Кога и как можем да върнем или заменим получения подарък?
Потърсихме съветите на Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на онлайн Платформата „Ние, потребителите“:
„Въпросът е комплексен, защото Законът за защита на потребителите задължава онлайн търговците да приемат по-голямата част от стоките, които са продали, в срок от 14 дни. Виждаме, че все повече онлайн магазини предлагат все по-дълги срокове - до месец, до 90 дни. Затова е важно да проверим какъв е срокът, дали не сме го изпуснали и съответно, какви са условията. Защото, понякога онлайн търговците могат да поставят условие, връщането на стоката да бъде за сметка на потребителя. Това е едно от условията, на които трябва да обърнем внимание, освен срока. При физическите магазини обаче, няма такова условие и всеки търговец решавам сам, дали да предостави такава възможност на клиентите и при какви условия“, коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова.
При подаряването на VIP карта за намаление като подарък, това което ние трябва да направим като поднасящи този подарък, е да проверим, тъй като все повече магазини предлагат такава възможност, дали всички стоки можем да закупим с тези карти, както и срокът, в който може да се използва картата.
„По отношение на ваучерите в сферата на туризма, един от най-честите примери е по повод стоките или услугите, които не са били предоставяни по качествен начин, търговецът да предлага ваучер, с който да компенсира техния неизпълнен ангажимент. Много хора все по-често подаряват козметични процедури или посещения в туристически СПА обекти и тогава, много често самите търговци са склонни да заменят една услуга с друга, която е по вкуса на този, който ще получи подаръка“, уточни създателят на онлайн Платформата „Ние, потребителите“.
Според Габриела Руменова, има само една по-лоша опция да ти подарят нещо нежелано, а именно, да получиш дефектен подарък. Тогава, трябва да ползваме правото на рекламация. Често обаче, разходите са за сметка на потребителя.
„Когато избираме подарък е важно да спазваме три основни правила – да е надежден търговецът, след това да се уверим, че е безопасен и качествен продуктът и да проверим какви са условията, при които потребителят може да защити правата си при проблем – дефект, опасна стока, връщане или замяна. И още нещо важно – винаги да пазим платежния документ, защото той удостоверява покупката и без него не можем нито да я върнем, нито да я заменим“, допълни експертът по потребителска защита.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..