Коледно-новогодишните празници отминаха, но предстоят още много хубави поводи за да получим или подарим подарък до края на годината. Темата е още по-актуална, ако към подаръците прибавим модерните напоследък ваучери, карти за отстъпки и намаления, което допълнително ще ни затрудни при връщането на подаръка. Как да реагираме в една такава ситуация? Кога и как можем да върнем или заменим получения подарък?
Потърсихме съветите на Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на онлайн Платформата „Ние, потребителите“:
„Въпросът е комплексен, защото Законът за защита на потребителите задължава онлайн търговците да приемат по-голямата част от стоките, които са продали, в срок от 14 дни. Виждаме, че все повече онлайн магазини предлагат все по-дълги срокове - до месец, до 90 дни. Затова е важно да проверим какъв е срокът, дали не сме го изпуснали и съответно, какви са условията. Защото, понякога онлайн търговците могат да поставят условие, връщането на стоката да бъде за сметка на потребителя. Това е едно от условията, на които трябва да обърнем внимание, освен срока. При физическите магазини обаче, няма такова условие и всеки търговец решавам сам, дали да предостави такава възможност на клиентите и при какви условия“, коментира за Радио Благоевград Габриела Руменова.
При подаряването на VIP карта за намаление като подарък, това което ние трябва да направим като поднасящи този подарък, е да проверим, тъй като все повече магазини предлагат такава възможност, дали всички стоки можем да закупим с тези карти, както и срокът, в който може да се използва картата.
„По отношение на ваучерите в сферата на туризма, един от най-честите примери е по повод стоките или услугите, които не са били предоставяни по качествен начин, търговецът да предлага ваучер, с който да компенсира техния неизпълнен ангажимент. Много хора все по-често подаряват козметични процедури или посещения в туристически СПА обекти и тогава, много често самите търговци са склонни да заменят една услуга с друга, която е по вкуса на този, който ще получи подаръка“, уточни създателят на онлайн Платформата „Ние, потребителите“.
Според Габриела Руменова, има само една по-лоша опция да ти подарят нещо нежелано, а именно, да получиш дефектен подарък. Тогава, трябва да ползваме правото на рекламация. Често обаче, разходите са за сметка на потребителя.
„Когато избираме подарък е важно да спазваме три основни правила – да е надежден търговецът, след това да се уверим, че е безопасен и качествен продуктът и да проверим какви са условията, при които потребителят може да защити правата си при проблем – дефект, опасна стока, връщане или замяна. И още нещо важно – винаги да пазим платежния документ, защото той удостоверява покупката и без него не можем нито да я върнем, нито да я заменим“, допълни експертът по потребителска защита.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:

Над 10, от общо 17 мечки в Парка край Белица в момента, вече спят зимен сън. Това е едно много важно състояние за здравето на животните, което е известно като хибернация. Тя трябва да протича в спокойна среда, което е основната причина за затварянето на мечото селище за посетителите от 16 ноември. „Хибернацията е много интересно явление,..
По повод 21 ноември - Денят на християнското семейство и младежта ОДК- Петрич организират благотворителен кулинарен базар. Средствата, събрани от инициативата, ще подкрепят две семейства в нужда, а в базара може да се включи всеки, който има желание, съобщи в ефира на Радио Благоевград директорът на ОДК- Петич Таня Димитрова. „Този свят..
Полковник Кирил Спаневиков, бригадир на Трето бригадно командване, беше гост в ефира на Радио Благоевград по повод 19 ноември – празника на Българските сухопътни войски. В разговора той подчерта значението на датата като ден, който припомня дългия път и приноса на сухопътните войски в изграждането на съвременната българска армия. Полк. Спаневиков..
Съдия Пенка Братанова започва втория си мандат като председател и административен ръководител на Окръжен съд – Кюстендил, след като получи пълното доверие на Висшия съдебен съвет. В интервю за Радио Благоевград тя говори за приоритетите, предизвикателствата пред съдебната система и посоката, в която институцията ще работи през следващите години...
Добрите сърца - това е съвременна история за помощта и подкрепата към едно 14-годишно момиче, останало без дом и родителска грижа. Деяна е отличничка, учи в елитно училище, но живее в общежитие, но без средства за оцеляването си. Останала без дрехи, обувки, без джобни за храна. Няма лаптоп и интернет, без мобилен телефон за връзка с приятели и..
Всеки понеделник, между 17 и 18 ч, пенсионерският клуб в петричкото село Коларово се превръща в творческа работилница за деца, където малчуганите могат да развиват въображението и творческите си заложби, чрез различни образователни занимания. Те се ръководят от педагога Снежана Любенова, която сподели, че идеята е съвместна – на родителите и на..
Общинска администрация – Сатовча обяви началото на поредната благотворителна кампания за набиране на средства за деца сираци и деца с трайни увреждания, която за шеста поредна година се провежда под надслов: “Нека доброто продължи!“. Новото тази година е, че със събраните средства вече ще бъдат подпомагани и деца с трайни увреждания до 18..