|
„Правителствата не само харчат милиарди евро от парите на данъкоплатците, които вредят на природата, но и подкопават усилията на ЕС за нейното опазване и възстановяване в съответствие с международните ангажименти. Пренасочването на тези субсидии може лесно да запълни недостига от финансиране, необходим за постигане на целите на ЕС в областта на биологичното разнообразие“, коментира Естер Асин, директор на офиса за Европейски политики на WWF.
WWF настоява правителствата и ЕС да създадат правно обвързваща рамка, която да гарантира навременното и социално справедливо постепенно прекратяване на субсидиите, които вредят на биоразнообразието. Те трябва да бъдат пренасочени към природосъобразни решения, които биха могли да защитят по-добре европейските граждани от въздействието на климата. WWF също така призовава политиците да ускорят действията си за прекратяване на зависимостта на ЕС от изкопаеми горива, да дадат приоритет на природата и да се погрижат за продоволствената система по начин, който дава социално-икономическа сигурност на всички.
Докладът на WWF включва примери за вредни субсидии от земеделието, транспортната и водна инфраструктура от редица държави, сред които и България. Проучването обръща специално внимание на субсидираната паша на едър рогат добитък в националните паркове по мярката „пасторализъм“. Документираните въздействия от прилагането на мярката в два изминали финансови периода са следните: кравите утъпкват и преизпасват тревни местообитания и редки растения, замърсяват извори и езера, навлизат в резервати, пречат на дивите кози да заемат оптималните си местообитания и др. Докато пашата в националните паркове остава разрешена от закона, спирането на субсидирането ѝ би спомогнало да се намали натискът върху планинските езера и алпийските ливади, изтъкват специалисти от WWF.
С интерактивни занимания на тема: „Значимост на медоносната пчела“, малчугани от Благоевград се запознават със значимостта на пчелите за екосистемата и с полезността на пчелните продукти. Инициативата е на потомствения пчелар от Благоевград Ралица Петкова, която продължава информационната си кампания в благоевградски училища, а вече и в детски..
Два екипа от учители от XI ОУ „Христо Ботев“ Благоевград преминаха обучения по програма „Еразъм+“ за преподаване на гражданско образование. Темата е „Преподаване на толерантност, многообразие и активно гражданство в класната стая на 21 век“. Обучението е по проект „Училище на бъдещето – учители- новатори и успешни ученици“. Реализира се в две..
Една народна мъдрост гласи, че свекървите и тъщите са като звездите - хубави са, когато са далече. Не така обаче стоят нещата при снахата и свекървата от Перник, Мариела Петрова и Михаела Методиева, които са неразделни и прекарват щастливо времето си заедно, споделяйки общата си страст към изкуството. Мариела е израснала без майка и намира..
За първи път новата неправителствена организация „Демократичен център“ имаше възможност да наблюдава изборния процес у нас. За съжаление и този път нарушенията на закона не бяха малко. Това каза в интервю за Радио Благоевград Десислава Николова, председател на „Млада България“ и член на новата организация. Заради късната поява – само преди..
Доц. Елена Ставрова е преподавател по финанси в Стопанския факултет на Югозападния университет „Н. Рилски“ - Благоевград. В интервю за Радио Благоевград тя разказа за поредната работна среща по въпросите на финансовата грамотност на подрастващите до 18 години, състояла се в Дъблин. В проекта участват средни училища и колежи от Финландия,..
Кандидатстването за стажантската програма „Робер Шуман“ на Европейския парламент тече с пълна сила. Основното изискване е кандидатът да е завършил университет, да не е работил или да е бил на стаж по-рано в институциите на ЕС и да има много добри познания по два от официалните езици на Европейския съюз. Единият от тях трябва да бъде от работните езици..
По данни на УНИЦЕФ голям брой деца и младежи, включително и в България, се борят с тревожност, депресия и тъга . Темата за психичното здраве на младите хора не трябва да се пренебрегва, защото ако няма превенция срещу насилието и тормоза в училище, ако няма срещи със специалисти, относно факторите, влияещи за отключване на депресии, то..