Тютюнопроизводителите през тази година се радват на добра реколта, но на прага на новата изкупна кампания очакват провеждането и на Консултативен съвет по тютюна, на който ще се поставят актуалните проблеми на бранша.
За втора поредна стопанска година, поради сухото лято, както през 2023 г., и сега през 2024 г., качеството на тютюневата реколта от четирите сортови групи, които се отглеждат в България, е уникално, за сметка на количеството, което е по-малко.
„Качеството е резултат, освен на сухото време и на добрите земеделски практики и високия професионализъм, който владеят българските тютюнопроизводителите. Анализ на резултатите от предходната година изкупната кампания от 2023 година ще бъде направен на предстоящия Консултативен съвет по тютюна. С писмо до земеделския министър настояваме той да се проведе най-късно до 18-20 октомври“, съобщи в ефира на Радио Благоевград Цветан Филев, председател на Националната асоциация на тютюнопроизводителите – НАТ, 2010 и президент на двете браншови европейски организации ELTI и UNITAB.
По думите му, изкупната кампания на тютюна ще стартира във втората половина на октомври, когато се очаква метеорологичните условия да бъдат добри, така че на финалната права, тютюнопроизводителите да могат да заготвят отлично качество.
„Заради това отлично качество, тютюнопроизводителите имат абсолютния аргумент да искат максимални изкупни цени за четирите сортови групи тютюн, които се отглеждан в България. Но, работейки в пазарна икономика, срещу нас стоят търговци, с които заедно трябва да оценим адекватно тютюневите партиди, за да бъдат доволни двустранно и двете страни“, допълни председателят на НАТ-2010.
На предстоящия Консултативен съвет по тютюна ще бъдат разгледани още две важни теми - заложените в бюджета на страната 71 млн. лева за финансовата 2025 година, по интервенцията от Стратегическия план „Преходна национална помощ за тютюн за Кампания 2024“, както и настояването на тютюнопроизводителите Преходната национална помощ да бъде запазена и през новата Обща селскостопанска политика 2028 – 2034г.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Цветан Филев:
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...