Български компании, работещи в консервното производство, представиха страната ни на международно изложение в Стокхолм, Швеция.
Традиционните зеленчукови консерви - лютеници, айвари, сосове със 100% естествени съставки, без добавена захар и консерванти, плодови нектари, сокове и компоти, привлякоха вниманието на посетителите на Изложбения център Kistamässan.
„Основният акцент на изложението беше насочен към храни от 100 процента естествени съставки и органични продукти. Това беше оценено от посетителите на нашия щанд. Трябва да признаем, че вкусовите навици на потребителите от тази страна доста се различават от тези по нашите географски ширини и ние имаме доста работа докато нашите консерви заемат трайно място на скандинавския пазар. За начало залагаме на потребителите, които се грижат за своето здраве, залагащи на храна с богат вкус, изразени аромати, идваща от страна с много слънце и които не се притесняват да експериментират с нови вкусове“, заяви Антоанета Божинова, организационен секретар на Асоциация „Традиционни български консерви“.
Асоциацията е партньор на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци. Създадена е преди повече от една година и има сериозни цели.
„Първата и основна цел е да запазим и популяризираме консервите с традиционен характер. Ние имаме продукти, прекрасни услови за земеделие и за нас е важно българската земя да продължава да дава добрата храна на нашия народ. Имаме планове да работим сериозни подрастващите за формиране на вкус към българските продукти. И не на последно място - консервите с български вкус да задоволят вкусовете и на най-изтънчените ценители“, подчерта Божинова.
Тя разкри, че подготвят така наречените досиета за защита на храна с традиционно-специфичен характер в ЕС на два български продукти - сладко от рози и лютеницата.
Може да чуете целия разговор на Мария Благоева с Антоанета Божинова в прикачения файл.
На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..
В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..
През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..
На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...
Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..
Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..
Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...