Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой намусен възрастен започне да ти разяснява с равен и дуднещ тон, че панталоните ти не са на раирани карета а трябва да бъдат, отминавай по-бързо. Не се опитвай да разбираш хорските приумици и недомислия. Никога не си губи времето да убеждаваш някого, че усмивката е по-важна от изтърканите обувки. Който е останал ЧОВЕК няма нужда да му разясняваш цветовете на сърцето ти, защото предварително ще ги е видял и ще им се е зарадвал..."
Из "Слънчогледови истории"
Именно за цветовете разговаряхме в ефира на Радио Благоевград с консултанта по цветови анализ и личен стил Румяна Пенева. Цветовете в гардероба ни, цветовете в същността ни, цветовете в живота и насторенията ни. Даваме ли си сметка колко са важни всъщност те в нашето ежедневие? Защо лятото, когато всичко е изпълнено с цвят и слънце, греят и нашите усмивки, а зимата настроението ни се слива със сивия пейзаж покрай нас? Оказва се, че всичко това се влияе и от цвета на зимния ни гардероб.
Често следваме сляпо модата или залагаме на „класическите“ цветове, които през зимния сезон са черно и сиво. Изборът в магазините също не е голям и там отново откриваме черни и сиви палта, но в крайна сметка, ясно е, че предлагането се влияе от търсенето. Опасенията „да не се цапа“, „да отива на всичко“ пречат на купувачите да се осмелят да вкарат цвят във визията си, което е и спирачка за изразяването на тяхната същност чрез дрехите, които носят. Човекът става част от тълпата, слива се със сивкавия зимен пейзаж, а оттам става сиво и ежедневието му. Тези пък, които стриктно следват модните тенденции в облеклото си, губят привилегията да изразят себе си чрез дрехите, подчертавайки собствения си почерк и носейки подходящата кройка и стил за тях.
Като консултант по личен стил, Румяна Пенева е твърдо против убеждението да следваме сляпо модните тенденции.
„Можеш да изглеждаш по много различни начини, в зависимост от това какво искаш да постигнеш, а целта на модата е да се слееш с всичко останало, което е покрай теб – това е модата. Тя налага един стил, една определена тенденция и всички изглеждат страшно еднакво“, коментира пред Радио Благоевград Пенева.
Тя уточнява, че изборът на облеклото зависи от намерението, което имаме спрямо дрехата. Едни целят ефект с визията си, други целят да демонстрират успех, трети - сексапил, а други не се интересуват какво обличат, защото не считат, че дрехата е изразно средство.
„Аз вече години наред апелирам едно и също нещо и то е хората да използват цветни дрехи, да се обличат цветно, да не забравят, че всъщност цветът влияе на настроението. Когато избираме тъмните цветове зимно време, се сливаме с тази безцветност, която цари наоколо и ставаме част от пейзажа, отново се сливаме с всички черни якета, сиви палта наоколо. Горе-долу това е тенденцията зимата, а много ми се ще това да се промени“, казва Румяна Пенева.
На тези, за които замяната на тъмното палто е невъзможна, Румяна предлага да бъдат по-смели и цветни в аксесоарите, като заложат на по-ярки шапки, шалове, ботуши, ръкавици и така нататък.
Въпреки твърдото мнение на хората, че светлите цветове се цапат по-лесно, Румяна съветва своите клиенти да носят именно бяло през зимата, което според нея има озаряващ ефект върху излъчването на човека.
„Цветовете мога да ги сравня с музиката. Тя може да повлияе на нашето настроение, по същия начин и цветовете докосват определени вълни в нас и изразяват нещо в нас, така че да, могат да повлияят не само на нас, а и на околните. И най-вече, това, което правят цветовете, когато е избран подходящият – той показва личността, показва човека, не го слива със средата, а го прави индивидуалност“, обяснява консултантът по личен стил.
Още за цветовете на дрехите ни през зимата и как да изберем правилните за нас чуйте в разговора на Ваня Бахчиванова с консултанта Румяна Пенева.
За разлика от Григорианския календар, съблюдаван в повечето части на света, китайският е базиран върху движенията на Луната. Подобно на западния зодиак, китайският е разделен на 12 цикъла, всеки от които с продължителност една година, вместо един месец. Началото на китайската Нова година обикновено се пада между 21 януари и 20 февруари. През 2025..
Продължава дарителската кампания за набирането на средства за възстановяване на сградата на читалището в радомирското село Извор. Това увери в ефира на Радио Благоевград Димитрина Мирчева, секретар и един от инициаторите за запазване на културния институт. Години наред мечтите на жителите на Извор са били свързани да бъде възстановен..
8 528 са тютюнопроизводителите, които ще получат подпомагане по Схемата „Преходна национална помощ за тютюн“, за кампания 2024 г. Заявените количества са общо 17 168 092 кг. От тях 7 272 производители са заявили 8 543 183 кг. „Басми“, 731 производители - 871 452 кг. „Каба-Кулак“, 455 производители - 1 975 847 кг. „Бърлей“ и 70 производители - 5..
„В Германия се живее спокойно и добре, цените на храните са почти като в България, но данъците са доста по-високи“. Такива са впечатленията на нашия редовен слушател Сашо Симеонов, който през лятото живее в родното си село Бабинска река, в община Бобов дол, а зимата пребивава при свои близки в Берлин, Германия. Специално за рубриката..
В Сърбия в момента текат процеси, които може да повлияят на ситуацията на Балканите. Поводът за тези протести, от българска гледна точка, е прозаичен – корупцията по всички етажи на властта. Но опозицията в Сърбия използва тази нещастна кончина на хората в Нови Сад, за да се опита отново да промени ситуацията в страната и ако може да свали президента..
Идеята за развитие на ски зона „Картала“ е добра за нашия град, но трябва да отчетем фактора, че Общината не може да бъде само един пасивен получател на такава услуга, а трябва да бъде по-ангажирана и да получава приходи от собствеността, която има. Предоставянето на общинските земи под пистите и на каквито и да е общински активи трябва да генерира..
Ски център „Картала“ е богатство за Благоевград и хубавото е, че зоната привлича все повече посетители от цялата страна. Време е да бъде даден ход на втората част от инвестиционния проект за развитието му. Точно такова намерение има инвеститорът и ние трябва да се възползваме от тази възможност. Това заяви в ефира на Радио Благоевград кметът на Община..