Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Да влезеш в обувките на Дядо Коледа", като зарадваш дете в нужда

Интервю със създателя на благотворителната кампнаия "Да влезеш в обувките на Дядо Коледа" Димитрина Стоилова

В навечерието сме на най-светлия, най-топлия и празничен месец от годината – декември. Месецът, който свързваме със семеен уют, топла стая, пълна с усмивки, любов, споделеност и искрящи от радост детски очи. Декемрви е богати трапези, пълни с много лакомства и много подаръци за любимите хора, грижливо подбрани и опаковани от нас под голямата семейна коледна елха.

Има едни деца обаче, които нямат щастието да получат коледен подарък от мама и татко под семейната елха, защото нямат нито елха, нито дом, изпълнен с любов, нито мама и татко. За тези деца мечтаният коледен подарък е просто един шоколад или зимно яке. Тези деца са настанени в различни защитени жилища и домове в страната, надявайки се някой да се сети за тях поне на празника.

Вече близо 24 години, една жена с огромно сърце и мечти – Димитрина Стоилова, влиза в обувките на Дядо Коледа, с надеждата да види тези искрящи от радост детски очи на Коледа и в домовете за деца. Всичко започнало, когато Димитрина, като собственик на голям спа център в столицата, решава да подарява грим и прическа на абитуриентите от тогавашните домове за сираци. В контакта с директорите им, разбрала, че повечето от тези деца не отиват на бала си, защото няма какво да облекат. Така се ражда кампанията „Облечи дете в нужда“, която всяка година осигурява тоалети на завършващите младежи.

Повече от 17 години, успоредно с „Облечи дете в нужда“, Димитрина Стоилова реализира и благотворителната инициатива „Да влезеш в обувките на Дядо Коледа“, която всяка година създава истинска коледна магия за над 1000 деца в неравностойно положение от цялата страна. Благодарение на своите добродетели и дарители, кампанията сбъдва коледните писма  на децата, изпратени до белобрадия старец. А в неговите обувки може да влезе всеки един от нас, стига само да отвори сърцето си.  

През 2023 година кампанията е успяла да сбъдне 1 177 коледни желания, а Димитрина се надява тази година да бъдат дори повече. Писмата, получени за тази година, към момента са около 800, а кампанията вече се опитва да надскочи рамката на децата, настанени в защитени жилища, и да достигне и до тези с нисък социален статус.

„През последната година се опитвам да помогнем не само на деца в неравностойно положение и в защитени жилища, а да достигнем до повече дечица, които имат нужда – загубили през последната година един родител, живеещи само с един родител. Всъщност, преди малко с мен се свърза една дама, миналата година сме подсигурили зимните обувки на двете й дечица, и се свърза с мен дали ще има и тази година кампанията и може ли да се включи отново. След Ковид кампанията се разрасна и не спираме само до старите сирашки домове, сега вече защитени жилища. Опитваме се да стигнем до деца, които наистина имат нужда“, коментира в ефира на Радио Благоевград Димитрина Стоилова.

Една история на дете, настанено в един от домовете в страната, белязва завинаги Димитрина. Тогава 16-годишният Асен пише писмо до Дядо Коледа, в което моли за количка с дистанционно управление. Директорката на дома го съветва да поиска зимно яке или обувки, защото вече е голям, но Асен, със сълзи на очи, заявява, че няма да поиска нищо друго, освен количка, просто, защото никога не  е имал такава и винаги е мечтаел за това.

„Асен е студент вече, аз го наблюдавам от разстояние, излезе от дома, оправя се сам с живота. Фактът, че е студент, ето например тази година ми направи впечатление, че има страшно много писма, в които децата искат книжки, енциклопедии и дори има няколко писма, в които децата искат книжки на английски, тоест децата учат, надграждат и знаят, че животът продължава и след като навършат 18 и излязат от защитените жилища“, споделя Димитрина Стоилова.

В ефира на Радио Благоевград тя разказа, че и тази година е имало писмо, което е белязало екипа зад инициативата, като в него детето е молело Дядо Коледа за футболна топка, бидейки в инвалидна количка. Друго писмо, което е разтърсило екипа, е това на малкия Емил, който поискал собствен душ гел.

„Абсолютно мога да повторя писмото – Мили Дядо Коледа, не съм слушал много тази година, обещавам, че следващата ще слушам повече, но моля те, донеси ми шампоан, душ гел и гъба за баня, защото ми омръзна, думата беше „омръзна“, социалните работници да ми преливат от големите туби в буркан – това беше писъмцето“, разказа Стоилова.

Всеки, който желае да влезе в обувките на Дядо Коледа и да зарадва децата, може да го направи като се свърже с инициаторите на кампанията на двете фейсбук страници:  Благотворителна кампания „Облечи дете в нужда“ и Благотворителна кампания "Да влезнеш в обувките на Дядо Коледа".

Повече за инициативата можете да чуете в прикачения звуков файл с разговора на Ваня Бахчиванова с Димитрина Стоилова.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Опасни нива на PFAS- пестициди открити в минерална вода

„Хората имат право на чиста вода и прозрачна информация“ е призивът на Сдружение за достъпна и качествена храна във връзка с ново   изследване на  Greenpeace  и  PAN Europe, което   разкри тревожни нива на трифлуороцетна киселина (TFA) – „вечен химикал“, който се натрупва в питейната вода в Европа. TFA е изключително устойчиво и..

публикувано на 14.11.25 в 14:08

Жената – добротворец Райна Каназирева

Биографичната история с много драматични обрати и живот, посветен на борбата за Свобода описва в книгата „Разложката Райна княгиня“ авторът д-р Елена Чалгънова.  Това е първата и единствена книга, представяща ролята на една будна и закърмена с патриотизъм и човеколюбие жена – Райна Каназирева.  Тя е учителка и активен деятел и участник в..

публикувано на 14.11.25 в 13:59
Ангел Джамбазки

Ангел Джамбазки: Това, което се случва с „Лукойл“, прилича на схемите около КТБ и „Булгартабак“

В интервю за „Събития и личности“ бившият член на ЕП от ВМРО Ангел Джамбазки коментира действията на управляващите по казуса „Лукойл“ и въведения механизъм за особен управител. Джамбазки постави акцент върху разликите между българския подход и германския модел, към който често се правят препратки в публичния дебат. Според бившия евродепутат германската..

публикувано на 14.11.25 в 12:17

Цветан Цветанов: Решенията около „Лукойл“ крият риск за националната сигурност, а държавата закъсня с координацията

В интервю за предаването „Събития и личности“ по Радио Благоевград, лидерът на ПП „Републиканци за България“ Цветан Цветанов коментира законодателните промени, свързани с „Лукойл Нефтохим Бургас“ и въвеждането на механизма за особен управител. Според него подходът на държавата показва сериозен дефицит на предварителна координация, експертен анализ и..

публикувано на 14.11.25 в 11:46
Калоян Методиев

Калоян Методиев: Привилегиите на властта излязоха извън контрол

Политологът и член на „Непокорна България“ Калоян Методиев коментира в ефира на Радио Благоевград данни, свързани с командировките и разходите на министри и заместник министър-председатели през последните месеци.  По думите му, докато страната е преживявала едни от най-тежките си кризи – воден режим, пожари, наводнения и проблеми в социалните домове..

публикувано на 14.11.25 в 11:33

245 детски творби търсят отговора: Как изглежда страната на справедливостта?

Как изглежда страната на справедливостта? С този въпроси Окръжен съд-Кюстендил провокира учениците от цялата област да мечтаят и да пресъздадат своите идеи и виждания в рисунка, литературна творба или фотография. Оказа се, че темата изобщо не е чужда на децата и в тазгодишния конкурс под мотото „В страната на справедливостта“ се включиха рекорден брой..

публикувано на 14.11.25 в 10:52

Отворени покани за медийни партньорства по „Творческа Европа“ до 2026 г.

Програма Творческа Европа е класическа програма на ЕС в подкрепа на културния, творческия и аудиовизуалния сектор, а отскоро и на сектора, свързан с журналистиката и медиите. От 2021 до 2027 година програмата разполага с над 2,4 милиарда евро за подкрепа на проекти с цел достигане на нови публики, насърчаване на обмена на умения и знания и укрепване..

публикувано на 14.11.25 в 10:28