От 100 заведени граждански иска за лекарски грешки едва 10 на сто стигат до съда. Една от причините за това са честите отводи на вещите лица по тези искове, които също са лекари. Лошо отношение към пациентите е най-често срещаната жалба в Центъра за защита правата в здравеопазването
Практиката сочи, че съдебните искове срещу лекари или болници стигат само до съдебната фаза, казва Христина Николова, адвокат в Центъра:
Привлеченото вещо лице, което е и лекар, първо му е трудно да прецени каква е точно причината за полученото следствие и второ, малко или много, се притеснява от колегите си и определено е изключително трудно да бъдат обективни и да дадат едно обективно заключение. Много пъти те си дават отвод.
Лошото отношение на лекар към пациент, некачественото лечение, искането на подкупи - са едни от най-честите жалби на хората, които постъпват в Центъра, посочи председателят на организацията д-р Стойчо Кацаров.
Най-често са свързани с болницата и водещето според мен е лошото отношение към пациента, това ги кара да се оплакват. Искането на пари е друга тема, от която често се оплакват, често се оплакват от ТЕЛК. Невинаги оплакванията са основателни. В част от случаите няма основание.
На базата на събраните жалби Центърът за защита правата в здравеопазването ще направи оценка на триста дела. Шест дела по този проект ще бъдат финансирани от Центъра.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..