Потреблението на швейцарски шоколад е спаднало с близо 6 процента през 2009 г. в резултат на световната финансова криза.
По данни на асоциацията на швейцарските производители на шоколад "Шокосуис", в която членуват 18 фирми, продажбите са спаднали с малко над 174 хиляди тона, на стойност 1,7 милиарда швейцарски франка. Износът също се е свил с 9,9 процента, най-вече за Германия, която е най-големият външен пазар на швейцарски шоколад.
Самите швейцарци също са ограничили потреблението на богатия на хормони на щастие продукт: миналата година средният швейцарец е консумирал 11,7 кг. шоколад, което е със 700 грама по-малко в сравнение с предходната година.
Междувременно Белгия, която е най-големият конкурент на Швейцария в производството на шоколад, обяви скок в продажбите от 34 на сто, след като бързо пренасочи износа си към държави като Австралия, Китай и няколко страни от Близкия изток.