Възможно е отказването от някои транспортни проекти и пренасочването на европарите към други. Това заяви министърът по еврофондовете Томислав Дончев, но отказа да назове за кои точно става въпрос. Идеята е срещнала подкрепа в Еврокомисията при посещението му в Брюксел.
Дончев потвърди, че Оперативна програма „Транспорт” е най-проблемна по усвояването на европейски средства, поради липсата на готови технически планове за пътно строителство.
Томислав Дончев предупреди, че страната ни може да получи по-малко евросредства за следващия период на финансиране след 2013г.: "Да, вероятно ние няма да можем да постигнем степен на усвояемост 100 процента, най-вероятно няма да можем. Но към момента аз не мога да поставя по-ниска цел. Ниските цели демобилизират."
През първата половина на май правителството ще промени две постановления, които ще опростят процедурите по усвояване на пари по европейските програми от общините, бизнеса и на правителствения сектор, съобщи още министър Дончев. Ще бъдат определени и крайни срокове за проверка на разходите, за да се ускори плащането по европроекти: "Процесът на бенефикация тече изключително бавно. Имаме случаи, където на бенефициента му се налага да чака заплащане 7 или 8 месеца. Представете си какъв е ефектът, когато говорим за малко и средно предприятие, когато говорим за малка неправителствена организация или говорим за малка община. В по-голяма степен това се дължи на свръхусложнените и бюрократизирани процедури."
Като друг проблем, след посещението си в Брюксел, министър Дончев посочи лошия авторитет на България: "Имаме проблеми с административния капацитет, със скоростта на движение на нещата, но основният проблем, който имаме е имиджов. Позволихме България да бъде лошото момче или лошото момиче на Европа. Може да си изберете, което повече ви харесва. Това е проблем при третирането от страна на гражданите на държавите членки, понякога от страна на администрацията."