Веселина Миланова
Български браншови организации спечелиха близо 10 милиона евро за реклама на мляко и вино по света, съобщиха от Държавния фонд "Земеделие".
Първата програма е българо-румънска и е за реклама на вино на пазарите на Русия и Китай. С европейски пари ще атакуваме и пазарите на Австралия и Обединените арабски емирства с промоция на кисело мляко, бяло саламурено сирене и кашкавал. Третата програма е насочена към пазарите на Русия и Бразилия.
Половината от бюджета на проектите се осигурява от Европейския съюз, 30% са съфинансиране от фонд „Земеделие”, а браншовите организации ще набвят 20 на сто от средствата.
В рамките на тази кампания България се нарежда на второ място по брой одобрени програми и обем на финансиране сред всички страни-членки.