Евроскептичните вестници във Великобритания приветстват в един глас решението на британския премиер Дейвид Камерън да наложи вето върху нов европейски договор срещу дълговата криза. Отделни коментатори обаче предупреждават, че сега Лондон е опасно изолиран, отбелязва Франс прес.
"Денят, в който Той постави Великобритания на първо място", пише масовият Дейли Мейл, след като премиерът блокира френско-германските опити да включат новите бюджетни правила в обновен договор на Евросъюза. "Куражът и лидерството на Камерън показват, че Великобритания желае силни връзки с нашите европейски партньори, но няма да изпусне контрола върху собствената си съдба. Битката едва започва ... но сега е чудесната възможност да се отървем постепенно от статичния, свръхрегулиран, антидемократичен и корумпиран ЕС", отбелязва изданието в редакционна статия. Дейли Експрес, който отдавна зове за излизане от Съюза, пише "Великобритания е близко до изхода". Най-продаваният таблоид - Сън, оприличава Камерън на военновременния лидер Уинстън Чърчил. Дейли Телеграф не съзира нищо лошо, че сред европейските лидери Камерън е останал сам на позицията си срещу фискалния пакт. Според вестника, ядрото от европейски държави е поело по курс, който Лондон не може повече да следва.
На друго мнение са вестниците с леви нагласи. Гардиън обвинява премиера, че е действал не за доброто на страната, а за да задоволи евроскептиците в собствената си Консервативна партия. Решението може да спечели гласове за Камерън, но ще струва скъпо на страната в дългосрочен план, сигурен е Индипендънт. Ветото на Камерън е "катастрофа", Лондон вече никога няма да има думата по проблеми на еврозоната, отбелязва вестникът.
Под заглавие "Краят на един принудителен брак" германското списание Шпигел коментира, че канцлерът Ангела Меркел и президентът Никола Саркози трябва да са най-големите политически аматьори, ако не са предвиждали британската позиция. Великобритания и европейско единство - това винаги е било едно недоразумение, посочва Шпигел и допълва, че в Брюкселска Европа Островът винаги е играл една роля - ролята на спирачка.