Върховният административен съд e потвърдил решение на Комисията за защита на потребителите за поредна нелоялна търговска практика на „Българска телекомуникационна компания” при сключване на договори от разстояние.
Некоректността на търговеца се изразява в отправяне на предложение по телефона за сключване на договор за телекомуникационна услуга и впоследствие изпращане на две писма с различни дати на проведения разговор. Изпращането на две писма за писмено потвърждаване оставя впечатление у потребителя, че са сключени два отделни договора за една и съща услуга от две различни дати. При две начални дати на договора срокът за отказ от него също изтича на две различни дати. Производството е образувано по жалба на потребител, подадена в Комисията.
ВАС е потвърдил още няколко вида нелоялни практики на същия телеком при сключване на договор от разстояние. При едно от тях има умишлено несъобразяване на търговеца с направения от страна на абоната отказ в телефонния разговор за сключване на договор.
Друга нелоялна практика касае хора от третата възраст и експлоатира тяхната уязвимост.
Още една нелоялна практика на същия телеком, потвърдена от съда, представлява сключване на договор от разстояние за услуга с дадени параметри и впоследствие предоставяне на такава с други. Търговецът е обжалвал заповедите за забрана на всяка една от описаните нелоялни практики, като всяка от жалбите е отхвърлена от ВАС.