Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Обсъждат да не се плащат сметки за ток при лоша услуга

Снимка: Архив

Клиентите на електроразпределителните дружества да имат право да не плащат сметките си за ток при некачествена енергийна услуга. Това е едно от предложенията за промени в Закона за енергетиката, които бяха обсъдени в Народното събрание.

Вносителят на предложенията за промени в енергийния закон Явор Куюмджиев от Коалиция за България обясни, че ако електроразпределително дружество предоставя некачествена услуга на клиентите си за по-дълъг период от време, ще може да бъде стартирана процедура по отнемане на лиценза му:

Защото не е възможно в 21-ви век, в държава-членка на Европейския съюз да има места, в които, за да си сготвите храна, ви трябват четири часа работа на котлона или да избирате дали да си пуснете пералнята или да си пуснете телевизора, защото и двете няма как да работят.

Предложенията за корекции на Закона за енергетиката ще бъдат внесени в деловодството на Народното събрание следващата седмица, уточни Куюмджиев.

От своя страна Славчо Смилков от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) изрази несъгласие с предложението клиентите на електроразпределителните дружества да могат да се оплачат от некачествено обслужване в срок до три години след него вместо до три дни, както е сега.

Според ДКЕВР три години е прекалено дълъг срок и затова от регулатора предлагат да бъде намален на един или три месеца. От ДКЕВР подкрепят искането на потребителските организации срокът за възстановяване на електрозахранването след спирането му заради неплатена сметка да бъде четири вместо осем часа.

По публикацията работи: Андрей Борисов
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна