Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Средствата за зимното поддържане на Родопските общини не достигат. В Добричко няма водачи на зимна техника

| обновено на 08.11.14 в 11:29
Снимка: БГНЕС

Смолянският областен управител Димитър Кръстанов поиска до 20 на сто по-висока държавна субсидия за зимното поддържане на Родопските общини.

Община Смолян има 495 километра общинска пътна мрежа. Община Мадан има малко под 300 - това са едни огромни територии за снегопочистване. При всички случаи ние ще се съберем с екипа и ще подготвим една докладна записка до премиера.

Девет от 10-те общини в Смолянско дължат пари за зимно подържане към фирмите. Единствено най-малката община Борино няма дълг. За да спести пари, община Доспат за поредна година изпълнява дейностите, не чрез възлагане на външна фирма, допълва кметът Бисер Чаушев:

Наемаме пряко машини със съответните механици или  водачи на моторни превозни средства от местни фирми.

Договорите за подържане на републиканската пътна мрежа в Смолянско изтичат в началото на месец декември, но нов договор няма подписан. При всички случаи, през зимата проблеми ще стрещнат пътуващите през прохода Превала - участък, който трябваше да се ремонтира през 201-а година.

Два пъти съм разговарял с инженер Лазар Лазаров. Провалът на ЛОТ-27 ми създаде изключителен проблем. Аз не съм допускал, че може до такава степен да се забави съдебното произнасяне по спора, което реално в момента пречи и по отношение на договорите с фирмите за пътно подържане. Той каза: Не се притеснявай. Имаме възможност да продължим договорите с фирмите до април, до май.

Новият министър на регионалното развитие и благоустройството заяви, че за средствата за зимното почистване на пътищата ще се разчита на актуализацията на бюджета.

Техниката, която ще почиства пътищата в Добричко през зимата е изправна, но не достигат хора. Снегопочистващата техника е оборудвана с необходимия инвентар. Сключени са договори с фирмите-изпълнители, част от машините са на ремонт.

Основният проблем с днешна дата е липсата на водачи на техниката. Не достигат хора за да се осигури денонощна работа на смени. В Шабла все още няма базирана нито една машина. Това би забавило почистването на пътя Каварна-Шабла-Дуранколак-границата с Румъния. Заради липсата на водач, не е предвиден и така необходимият роторен снегорин.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна