Обажданията на безплатния телефон на Държавната агенция за закрила на детето през декември са около 7300. При голяма част от тях не става дума за сериозни случаи – те са кратки, проучвателни. Но една част действително са свързани с деца в риск. През декември те са били 54. Това е най-големият подобен брой, който сме получавали от създаването на линията. Това коментира в интервю за предаването "Преди всички" координаторът на телефона за деца Донка Петрова. Тя обясни за какви точно обаждания става дума:
Една много голяма част от тях са свързани със ситуации на насилие или пренебрегване, особено пренебрегване, ако става дума за по-малки деца или деца с някаква особена тежка ситуация, пренебрегване на различните техни потребности – от дрехи, подходяща храна, надзор, помощ около училище.
Петрова подчерта, че всичките 54 случая са предадени към отделите за закрила на детето в цялата страна, които започват проверки на място.
Основната роля на телефона е да предложи изслушване, подкрепа, разбиране, консултиране, каза Петрова и добави: Ако става дума за ситуация в риск, ролята на консултанта е да предразположи максимално човекът да съобщи повече информация и да излезе от анонимността.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.