Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Не затваряй очи пред насилието", призовават ученици от Брегово

Снимка: Радио ВИДИН

"Не затваряй очи, когато твоят съученик е подложен на унижение! Не затваряй очи, когато по-слабите имат нужда от твоята помощ! Не затваряй очи, когато ставаш свидетел на насилие! Не затваряй очи, виж агресията в семейството и в училището!" Това са част от посланията, които отправят учениците от V клас при СОУ "Св. Св. Кирил и Методий" в Брегово в своя клип. Видеото е заснето по повод Световния ден за борба с тормоза в училище, който тази година се отбелязва на 25 февруари. В Деня на розовата фланелка, както още е наричан, всеки ученик ще облече розова дреха и ще  носи на ревера си стикер с надпис "Не" на насилието в училище!", а всеки клас ще изработи розово табло.

В разговор с тях в "Цветовете на деня" по Радио ВИДИН, те разказаха за конкретни проблеми, свързани с насилието и конкретни методи за тяхното решаване. Нина Кирилова, Каролина Кирилова, Моника Валентинова и Беатрис Бордеева, заедно с училищния психолог Кирил Кунчев ни посочиха класически случай на тормоз в училище.

"Най-проблемната възраст, в която се проявява агресия при учениците, е пети клас. Пети клас и в учебно отношение, и в личностно отношение, е трудна възраст, защото от гледна точка на училището децата остават без майка, т.е. класният ръководител не е по цял ден с тях. До четвърти клас те са имали този човек до себе си непрекъснато, общували са с него, срещали са се с него всеки ден, той се е грижел за тях, чувствали са се сигурни. В пети клас класният ръководител влиза в час няколко пъти седмично, той е някой от многото учители, трудно се идентифицира като предишният класен. От друга страна, децата в тази възраст влизат в етапа на подрастване. Те преживяват хормонални промени, възрастови, искат да бъдат по-самостоятелни, приятелският кръг става все по-силно доминиращ- влияещ и определящ интересите им. Това пък води до проблеми с организирането на времето и целите им, разсейват се по-лесно. Периодът на адаптация на детето в пети клас много наподобява периода на адаптация в първи клас. Не случайно училищните психолози всяка година подготвят план за работа, специално за петокласниците. След това нещата се нормализират"- обясни психологът.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна