В разговор с тях в "Цветовете на деня" по Радио ВИДИН, те разказаха за конкретни проблеми, свързани с насилието и конкретни методи за тяхното решаване. Нина Кирилова, Каролина Кирилова, Моника Валентинова и Беатрис Бордеева, заедно с училищния психолог Кирил Кунчев ни посочиха класически случай на тормоз в училище.
"Най-проблемната възраст, в която се проявява агресия при учениците, е пети клас. Пети клас и в учебно отношение, и в личностно отношение, е трудна възраст, защото от гледна точка на училището децата остават без майка, т.е. класният ръководител не е по цял ден с тях. До четвърти клас те са имали този човек до себе си непрекъснато, общували са с него, срещали са се с него всеки ден, той се е грижел за тях, чувствали са се сигурни. В пети клас класният ръководител влиза в час няколко пъти седмично, той е някой от многото учители, трудно се идентифицира като предишният класен. От друга страна, децата в тази възраст влизат в етапа на подрастване. Те преживяват хормонални промени, възрастови, искат да бъдат по-самостоятелни, приятелският кръг става все по-силно доминиращ- влияещ и определящ интересите им. Това пък води до проблеми с организирането на времето и целите им, разсейват се по-лесно. Периодът на адаптация на детето в пети клас много наподобява периода на адаптация в първи клас. Не случайно училищните психолози всяка година подготвят план за работа, специално за петокласниците. След това нещата се нормализират"- обясни психологът.