Рециклиращите фирми вече са поставили пред българските институции въпроса, защо има такава драстична разлика в размера на екотаксите у нас и в другите европейски страни.
Това е въпрос, който многократно сме поставяли в лични срещи с представители на Министерството на околната среда и водите. Отговорът, който получаваме, е, че това се случва на пазарен принцип, т.е. парите на гражданите, освен че няма никаква проследяемост къде и как потъват тези 60 милиона, нямаме и критерии за какво се дават, обясни Божанков.
Той допълни, че до 2012 година в България е имало 14 организации по оползотворяване на автомобили и таксата е варирала между 30 и 50 лева. След 2012 година при създаване на възможност за монопол таксата става 250 лева в рамките на няколко дни.
Явор Божанков каза още, че са подготвили пакет от законодателни промени, които биха довели до намаляване на размера на екотаксите.
Цялото интервю са Явор Божанков можете да чуете в звуковия файл.