Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Малин Бистрин: Искаме да създадем международна марка "Мелник - столица на винения туризъм“

Снимка: БГНЕС

От Съюза на туристическия бизнес искат да се създаде международен бранд "Мелник - столица на винения туризъм“.

В града има уникално съчетание на история, архитектура, традиции и природа. Производството на вино е трайно свързано с житието и битието на нашите предци в Мелник.


Председателят на Съюза на туристическия бизнес в Банско Малин Бистрин:

Идеята се породи заради желанието ни да развиваме активно туристическия продукт в България и да наложим един нов бранд, наречен "Мелник – столица на винения туризъм". Ние имаме традиции, които са свързани с виното и бита на българина. В следствие идеята е да бъде наложено като балкански регионален бранд, който да стане разпознаваем, да го налагаме напред във времето, така че да лансираме нов туристически център, който да бъде по нов начин представян в нашата туристическа карта.
 

Около 2000 безработни младежи от Благоевградска област могат да бъдат назначени на работа в туристическия сектор и обучавани в различни професионални направления по схемата „Младежка заетост“ на Оперативна програма“ Развитие на човешките ресурси“.  
Готовност да се включат в програмата като бенефициенти са заявили местните сдружения на българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. 
Имаме една много интересна идея, която е споделена със социалното министерство, да назначаваме млади хора, относно младежката заетост, така че след шест месеца обучение и поемане на разноските от държавата, да можем да ги назначаваме и те да станат завършени професионалисти в нашия бранш, каза още Малин Бистрин. 
Хотелиерите и ресторантьорите ще се възползват и от двете възможности по схемата за младежка заетост, стажуване и обучение по време на работа. Младите хора ще бъдат квалифицирани в професионални направления, за които браншът изпитва остър недостиг. Утвърждаването на винения туризъм като национален бранд, може да се гарантира само с добре обучени кадри, а младите хора са най-добрият избор, убедени са от бранша. До края на септември ще стане ясно, коя ще бъде столицата на винения туризъм в България, а една от най-сериозните номинации е Мелник. 
С колегата от Сандански, с колегите от Благоевград, София, Търговище, от Поморие, те също изказаха подкрепа за Мелник, поради това, че в Мелник има уникално съчетание между история, архитектура, традиции и природа. Така че не виждаме по-силна кандидатура, която да бъде обосновена от всички тези съчетания, за да може да се направи един наистина качествен международен бранд за столица на винения туризъм.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна