Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Тази вечер Софийската филхармония предлага поредната интересна програма, събрала в едно Третия концерт за пиано и оркестър на Сергей Рахманинов и "Картини от една изложба" на Модест Мусоргски. Един от най-трудните клавирни концерти, събрал в себе си сякаш няколко живота (може би сте гледали онзи невероятен австралийски филм "Блясък" с Джефри Ръш за пианиста Давид Хелфгот - филм, в който именно Третият концерт на Рахманинов "играе" главна роля) и една от най-изумителните творби - и като размах, и като мащаб, и като история. Мусоргски пише "Картини от една изложба" за пиано през 1874 година и до ден-днешен те част се изпълняват непрестанно и е сред мечтаните творби за всеки пианист. А след като Морис Равел оркестрира по един забележителен начин "Картините...", използвайки възможностите на симфоничния оркестър в цялото му многообразие и с всички възможни нюанси, творбата заживява и "втори живот".
На пулта ще бъде Найден Тодоров, с когото музикантите от филхармонията обичат да свирят, а солист е младият македонски пианист Дино Имери, който гради солидна солистична кариера, има впечатляващата техника, необходима за изпълнението на Третия концерт на Рахманинов и (въпреки младостта си) психологическата проникнивеност, необходима за неговото интерпретиране.
Чуйте какво разказа в предаването "Радиокафе" Найден Тодоров - за изживяванията на сцената, за подготовката на творбите, за това, че всички обичат "Картините",освен първият тромпет и защо се наложи гост от оркестъра на Румънското радио да пристигне за този пост на този концерт.