Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
След като онлайн търговията се динамизира много през последните години, започна и активната дейност и на КЗП, и на други органи, които имат отношение. Това каза в интервю за “Хоризонт“ Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, като поясни, че:
Постепенно и самите търговци, които осъществяват тази дейност, научиха правилата и в резултат на контрола разбраха, че е хубаво те да бъдат спазвани, за да може всичко да бъде поставено на основата на коректността и лоялността.
С около 37% е намалял броят на най-често констатираните нарушения при онлайн магазините в България от началото на годината, подчерта Маргаритов и допълни, че от тогава Комисията е забранила 28 нелоялни практики на онлайн търговци.
Неясното показване на потребителя възможността той да върне стоката в 14-дневен срок, след като я е закупил онлайн – определи председателят на КЗП, като най-честото погазване на правата на потребителите от страна на търговците и допълни:
Най-често сме имали жалби, свързани с това, че правото на отказ не може да бъде реализирано, защото търговецът забавя получаването на стоката обратно или забавя връщането на парите.