България трябва да заема стратегическо място в изграждането на пътна инфраструктура по така наречения "път на коприната" от Азия към Европа. Позицията е застъпена на срещата на върха между Китай и страните от Централна и Източна Европа. Водени са конкретни разговори за трасета и процедури за концесия на летища, пристанища и жп трасета.
На партньори от Китай са презентирани и предложени за осъществяване конкретни трасета и към тях е проявен интерес.
Най-сериозен интерес и досега се заявява. Ние имахме среща с няколко компании. Едното беше магистрала "Черно море", второто беше тунелът под Шипка, и третото е интересно предложение, защото то е участъкът Русе-Свиленград. Това, което те предложиха и анализът показва, е тунелът под Шипка да бъде комбиниран към маршрута Русе – Свиленград. Това е един от анализите и едно от инвестиционните намерения, които получихме от една от компаниите, каза министър Лиляна Павлова.
Всички пътни инфраструктурни проекти са сложени на масата при преговорите с китайските компании, включително концесиите на летища и пристанища, допълни министърът на транспорта Ивайло Московски:
Освен летищата и пристанищата, имаме идея да предложиме и железопътни направления – Русе-Варна, направлението от Видин до Кулата. Разговорите от тук нататък вече може би ще продължат в България.