Най-продаваната хранителна добавка в Ню Йорк е веганскит пробиотик, който е базиран на щам от бактериите в българското кисело мляко. Продуктът е на компанията Proviotic - съвместно българо-американско предприятие, което се налага на пазара само половин година след като приключва дългият етап на клинични проучвания, потвърждаващи ефективността му. Днес „Специален гост” в „Нашият ден” беше създателят на този пробиотик Кирил Петков. Кирил е завършил Харвард бизнес скул и е познат на нашите слушатели като един от създателите на Центъра за икономически стратегии и конкурентоспособност на Софийския университет - т.н. „Харвардски център”. Иновационната си идея нашият гост разработва с екип от няколко млади българи, всички с пи-ейч-ди.
Как българският щам на „Лактобацилус Булгарикус” култивиран не в млякото, а в морковен сок, „зарази” пазарите на пробиотици в Ню Йорк, Лондон и Калифорния; кой е правилният алгоритъм, с който можете да превърнете една иновативна идея в успешен бизнесмодел и какъв е паралелът между бизнеспреговорите и джаза, например, можете да чуете в прикачения файл.