С възможността водачите да работят за своя сметка от името на превозвачите, оборотите на превозвачите няма да се регистрират по ДДС, защото ще правят обороти под 50 хиляди лева и държавата ще губи над 100 милиона приходи.
Гроздан Караджов също нарече промените камуфлажни в полза на големите превозвачи:
Тези няколко големи превозвачи добре са преброили вашите гласове. Те няма да допуснат издънка този път, защото са бизнесмени. Те умеят да ценят парите си. В момента се опитвате да им прикриете мръсното бельо. Да не са балами да плащат данъци. Не виждате 50 милиона ДДС, а виждате 3 милиона корпоративен данък. Браво!
Депутатът от ГЕРБ Цветомир Михов индиректно подкрепи опозицията. Той се извини, че не се е справил с лобито в ГЕРБ, което иска да наложи новите текстове:
Извинявайте, съграждани и гости на България, че не можах да се справя със силното лоби на таксиметровите превозвачи.
Председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова обясни, че това не са логистки поправки:
Ако днес тук това Народно събрание не приеме този законопроект, ще остане монополът на две хиляди превозвачи, които ще продължат да не плащат данъци така, както досега са свикнали. Част от тях ще присвояват осигуровките на работещите на трудов договор шофьори.
Въвеждането на алтернативен данък за такситата беше подкрепен от ГЕРБ. Част от ДПС, ПФ, БДЦ, АБВ и двама независими. Реформаторите гласуваха шарено, но предимно "въздържал се", против бяха БСП и "Атака".
В дебатите не стана ясно дали от 1 април ще стане задължително да има договор между голямата фирма и таксиметровия шофьор, а обещанието всеки касов апарат в таксито да бъде вързан с НАП остана за по-нататък. Новите текстове трябва да бъдат одобрени и на второ четене. ГЕРБ предложиха срокът между двете четения да бъде намален на 5 дни.
Промените стават окончателни след гласуването им и на второ четене. По предложение на ГЕРБ срокът за предложение беше намален на пет дни.